ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ دی ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرگ پروگوژین

موفقیتی برای روسیه بود

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه- نوید بوستانی

 
 
 

 

 

روزنامه "کامر سانت" به نقل از "والری فدوروف"، جامعه شناس و مدیر «مؤسسه تحقیقاتی افکار عمومی روسیه»، روز ۳ ژانویه نوشت: مرگ پریگوژین فرمانده سابق « گروه نظامی واگنر» یک شانس بزرگ برای کشور بود. به یک معنا، پریگوژین، با وجود همه شایستگی‌هایی که داشت، کل کشور از دست او دو بار نفس راحت کشید. زمانی بود که شورش او شکست خورد و خودش متوجه شد که کسی از او حمایت نمی کند و واحدهای نظامی مقتدری وجود دارند که قادر به جلوگیری و خنثی کردن اهداف او هستند.  بار دوم زمانی بود که خبر سقوط هواپیمای شخصی او و همراهان منتشر شد.

یوگنی پریگوژین یک وطن‌ پرست بدون هدف بود، مانند بازیکنی که در تیم و در «سیستم » بازی نمی کند.
او به هیچ وجه مانند یک بازیکن سیستمی رفتار نمی کرد. قیام او ثبات کل سیستم دولتی را زیر سوال برد و این برای روسیه قابل پذیرش نبود. من از انحلال "واگنر" که متعلق به یک تاجر بود بسیار خشنودم.

 

در ماه ژوئن سال گذشته، یوگنی پریگوژین یک «راهپیمایی» از منطقه جنگی به سمت مسکو راه انداخت. مقامات روسی این رویداد را یک شورش مسلحانه تلقی کردند. جنگندگان واگنر کنترل تأسیسات نظامی در روستوف و دُن را بدست گرفتند و با سلاح وارد چندین منطقه شدند که با میانجیگری الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس، این شورش خاتمه یافت.


https://www.rline.tv/news/2024-01-03-glava-vtsiom-fedorov-gibel-prigozhina-bolshaya-udacha-dlya-rossii/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۶ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: