ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ دی ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

امنیت با عقل و فن و هوش تامین می شود نه با سرکوب

فرمانده کل نیروی انتظامی

برای مردم روضه خوانی میکند

 
 
 
 
 

 

جمهوری اسلامی، جمهوری اسلامی دهه ۱۳۶۰ و ۱۳۷۰ نیست و زمان هم به عقب باز نمی گردد. این مسئله در ابعاد مختلف باید درک شود. هم در میان مخالفان و هم در حکومت. آنچه که مربوط به حکومت است و پس از انفجار تروریستی کرمان می توان و باید بدان پرداخت نوع نگاه حکومت به امنیت عمومی و امنیت کشور است. دوران ریختن به خوابگاه دانشجویان و آن فجایع را به بار آوردن و یا دوران زندان کهریزک در سال ۸۸ سپری شده است. دوران فکر و اندیشه و بهره گیری از اینترنت و حتی هوش مصنوعی است و نه استفاده از هوش امثال سردار رادان و یا سردار وحیدی وزیر کشور. کافی است به مواضع و حرکات همین چند روز اخیر این دو سردار نگاهی بیاندازید تا معلوم شود آنها چقدر با واقعیات فاصله دارند.

سردار رادان فرمانده نیروی انتظامی تهران در سال ۸۸ بود و سردار وحیدی سالها فرمانده سپاه قدس.

سردار رادان پس از انفجار کرمان، به سبک بقیه فرماندهان سپاه و رادیو تلویزیون ملی و امام جمعه های پرت از اوضاع ایران و جهان، رجز خوانی را راه حل امنیت سازی دانسته و گفت:

«این رخداد ناجوانمردانه و آسمانی شدن مریدان سردار دلها در دیار فرمانده شهید نشان از ضعف و ناتوانی دشمنان قسم خورده است.»

این پرت و پلاها به چه درد میخورد؟ ترور جوانمردی ندارد که این یکی در کرمان ناجوانمردی اش باشد. رخداد کدام است؟ انفجاری روی داده که شمار قربانیان آن نزدیک به ۳۰۰ نفر است. اسم این رخداد نیست. جنایت است. آسمانی کدام است؟ قبرستانی شدند! ناتوانی کدام است؟ خیلی هم توانمند توانستند آن فاجعه را به بار آورند و تازه مگر دشمن قسم نخورده هم وجود دارد؟ بس کنید این رجز خوانی های پوچ را و بروید دنبال فرا گرفتن فنون حفظ امنیت مردم. و الا فردا در مترو حادثه ای با هزار کشته تکرار میشود و روز دیگر در فلان ورزشگاه هنگام مسابقه فوتبال و الی آخر.

از کرمان به ما اطلاع داده اند که بسیاری از کشته شدگان انفجار کرمان، مردم فقیر و مستمندی بوده اند که به امید گرفتن نان و برنج و حلوا، حتی با کاسه و ظروف پلاستیکی در گورستان محل انفجار جمع شده بودند. حتی اگر به فیلم های پس از انفجار هم نگاه کنید از روی لباس و دم پائی های بر جای مانده می توان آن گزارش دریافتی را تائید کرد.

این واقعیات تلخ را باید دانست و گفت، نه آنکه به سبک سیمای جمهوری اسلامی آنها را پنهان کرد.

بخوانید ادامه مصاحبه شرم آور فرمانده کل نیروی انتظامی را:

«بودن تعدادی از افراد پلیس و نیروی انتظامی در میان شهدا نشان داد که پلیس در تمامی عرصه ها حضور شبانه روزی دارد.»

پلیس که نباید در میان جمعیت، از بیم سر دادن فلان شعار و گرفتن مچ دست مردم باشد، برعکس باید در اطراف محل مواظب جمعیت باشد و از پیش باید تمام منطقه را بازدید کرده و رصد کرده باشد که چنین حادثه ای روی  ندهد.

پرت و پلا گوئی رئیس کمیسیون قضائی مجلس را بخوانید که یک حجت الاسلام عمامه سفید است. او گفته: «حمله تروریستی کرمان خارج از محدوده امنیتی تعریف شده صورت گرفت.» بموجب این اظهار نظر گورستان، در سالروز ترور قاسم سلیمانی و قطعی بودن جمع شدن مردم در گورستان خارج از محدوده امنیتی است. واقعا یک چنین فردی لیاقت کمیسیون امنیت ملی در مجلس را دارد؟

در ادامه بخوانید نظر "غضنفرآبادی" نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون قضایی مجلس را:

«کینه نسبت به مسلمانان و حاج قاسم باعث این حادثه آفرینی آنان شد.»

اینست درک رئیس کمیسیون قضائی مجلس از انفجاری که ابعاد جنگ با ایران را دارد.! از روی کینه به "مرده" مردم زنده را کشتند؟ مجلس آینده  هم  قرار است با این نوع افراد پر شود؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۶ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: