ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۷ دی ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بیم از اتمی شدن آن وجود دارد

ناتو جنگ اوکراین را

به ارتش روسیه باخته است

 
 
 

 

 

جنگ ناتو با روسیه که پیاده نظام آن مردم فریب خورده اوکراین بودند و همچنان هستند، در مرحله شکست و خاتمه است، اما به این شرط که ناتو این شکست را بپذیرد و دست به اقدامی نزند که در پایان جنگ دوم جهانی در ژاپن زد. روسیه برای خود مرزی را ترسیم کرده که از آن جلوتر نمی خواهد برود و به همین  دلیل خیال فتح پایتخت اوکراین را ندارد. بمباران اخیر کیف نیز در واکنش به موشک باران شهر بلگورود در خاک روسیه و کشته شدن دهها تن از مردم عادی این شهر بود. این بمباران حامل این پیام بود که روسیه اگر اراده کند، می تواند کیف را درهم بکوبد اما به پس از جنگ و دوستی تاریخی اوکراین و روسیه می اندیشه و می خواهد آن را حفظ کند.

شهر بندری مهم "اودسا" که اکثریت ساکنان آن روس تبار هستند هدف روسیه است، همچنان که سرکوب و پاکسازی اوکراین از نازیست ها. حال یا در مذاکرات خاتمه جنگ و یا در جریان ادامه جنگ.

امریکا و کشورهای اروپائی عضو ناتو هزینه سنگینی را در این جنگ متقبل شدند. هزینه ای که موجب بحران اقتصادی در خود این کشورها شده است. بیش از همه آلمان که دولت آن بشدت  اعتبار خود را نزد مردم از دست داده و صدراعظم آن در تازه سفرش به مناطق سیلزده ایالات "ذاکسن" با "هوُ" مردم روبرو شد. فرانسه نیز وضعی بهتر از آلمان ندارد و حزب ناسیونالیست خانم لوپن، پایگاهی قوی تر از دولت ائتلافی بر سر کار پیدا کرده است.

در اوکراین سربازگیری اجباری، می رود تا به شورش جوانان و خانواده های آنها در شهرها بیانجامد. آنها نمی خواهند گوشت دم توپ شوند. هنوز شمار تلفات نظامیانی که ناتو به اوکراین فرستاده بود و همچنان نیز در ارتش اوکراین سرگرم فرماندهی هستند اعلام نشده  است. آماری که سرانجام دقیق شده و اعلام  خواهد شد. نوار وسیعی از شرق تا جنوب اوکراین اکنون در تصرف ارتش روسیه است.

درحالیکه امریکا بر سر ارسال پهپاد و موشک از ایران و اخیرا از کره شمالی به روسیه جنجال کرده و می کند، خود تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار سلاح به اوکراین فرستاده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۵۴ کشور در حال ارائه کمک نظامی به اوکراین هستند.

ارتش اوکراین، هنگامی که جنگ با روسیه آغاز شد دارای ارتشی ۷۶۰ هزار نفر بود که بسیاری از واحدهای آن را ناتو آموزش داده بود. در آن زمان ارتش روسیه ۱۴۰ هزار نفر را وارد اوکراین کرده بود. هنگ های آموزش دیده نازی و حجم سلاح ها و لشکرهائی که تشکیل شده بود، نشان داد که ناتو نقشه حمله به روسیه را داشت، والا چه نیازی به تشکیل ارتش ۷۶۰ هزار نفر در اوکراین بود؟ این تدارک از سال ۲۰۰۸ آغاز شده و از سال ۲۰۱۴ سرعت گرفته بود. هدف تقسیم روسیه به ۵ کشور کوچک و تسلط بر آنها و غارت منابع طبیعی روسیه بود. همان کاری که با یوگسلاوی کردند. اما این نقشه نتوانست عملی شود و آن هم به دو دلیل: روحیه بشدت ناسیونالیستی و همبستگی مردم روسیه و دوم احیای ارتش روسیه و تولیدات وسیع و مدرن نظامی از دوران دوم ریاست جمهوری پوتین در روسیه.

عکس: نشریه فوربس گزارش داد که از زمان ورود تانک های آبرامز به اوکراین، آنها در هیچ کجا دیده نشده اند.معلوم نیست چه بلائی بر سر آنها آمده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۷ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: