ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ دی ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۲۰ دیماه

نتانیاهو برای گسترش جنگ

خود را به آب و آتش می زند

 
 
 

 

 

نتانیاهو زیر فشار افکار عمومی جهان، نفرت مسلمانان و پافشاری امریکا برای خاتمه بخشیدن سریع تر به جنگ غزه، خود را به در و دیوار می کوبد تا بلکه جنگ را در خاورمیانه گسترش داده و حتی آن را به دریای سرخ و اگر بتواند به ایران بکشاند. او برای رسیدن به همین  هدف، شکار رهبران حماس و حزب الله را در لبنان آغاز کرده تا بلکه بتواند حزب الله را به این ورطه بکشاند. امکان ندارد که سازمان جاسوسی ارتش اسرائیل از گذشته فرماندهانی را که اکنون شکار می شوند شناسائی و ردیابی نکرده بوده باشد. نتانیاهو می خواهد نشان دهد که موجودیت او در قدرت مساویست با موجودیت اسرائیل و هدف از تلاش برای گسترش جنگ همین است، زیرا موقعیت او نه تنها روز به روز، بلکه ساعت به ساعت کاهش یافته و حتی این مسئله اکنون در اسرائیل مطرح است که برای کنار گذاشتن او از نخست وزیری نیاز به تصمیم کنیست (مجلس) اسرائیل هم نیست. بمباران های پیاپی لبنان و حتی محلات و روستاهای لبنان با همین هدف صورت میگیرد. ارتش اسرائیل در جنگ غزه به معنای واقعی کلمه و علیرغم تاریخی ترین کشتار و نسل کشی که مرتکب شده زمین گیر شده است. جنگ هر چه بیشتر ادامه پیدا کند چنگال آن بیشتر در گلوی اقتصادی اسرائیل فرو می رود. نتانیاهو می خواهد همه را با خود به قعر مردابی که خود در آن دست و پا می زند بکشاند. غزه تاوان سنگینی در این جنگ داده، اما این تاوان در مقایسه با آنچه اسرائیل از دست داده بهای گزافی نیست. 

هم حزب الله لبنان و هم رهبری جمهوری اسلامی دست باند صهیونیست حاکم بر اسرائیل را خوانده و با وی بازی موش و گربه می کنند، زیرا میدانند که با ادامه جنگ کنونی و ماجراجوئی های نتانیاهو، نه تنها او سقوط خواهد کرد، بلکه اسرائیل و ارتش آن کشور نیز به زیر کشیده خواهد شد و برای نخستین بار نظامیان اسرائیل به جان هم خواهند افتاد. در چارچوب همین استراتژی نتانیاهوست که حادثه انفجاری پر تلفات کرمان را باید بررسی کرد و روابط به طالبان افغانستان را چنان عمیق ساخت که گوش به فرمان های اسرائیل در داعش نتوانند و فرصت نکنند بیش از این دست به اقدام بزنند. حتی برای افغانستان باید سفیر ویژه و با سابقه امنیتی و نظامی تعیین کرد. نتانیاهو امید زیادی دارد که امریکا به یمن حمله نظامی بکند و جبهه دریائی جنگ باز شود، اما شواهد نشان میدهد که امریکا چنین حمله ای را نه به سود خود میداند و نه توان عملی کردن آن را دارد. امریکا میداند که در صورت چنین حمله ای، ایران و عربستان و حتی امارات متحده را علیه این اقدام بسیج خواهد کرد. بنابراین جنگ غزه تبدیل به جنگی فرسایشی برای اسرائیل شده و باید فرصت داد تا نتانیاهو و باند صهیونیست حاکم بر اسرائیل در مرداب این جنگ غرق شوند. هر نوع هیجان و برآشفتگی و اقدام تلافی جویانه تحت تاثیر اقدامات و جنایات اسرائیل، به سود باند حاکم بر این کشور تمام خواهد شد.

ما این گفته های "وداح الصادق" نماینده پارلمان لبنان را مسئولانه و درست میدانیم که در مصاحبه با سایت خبری اسپوتنیک گفت: «اسرائیل خواهان یک جنگ تمام عیار است زیرا در حال عبور از یک بحران داخلی است. تل آویو بدترین روزهای خود را در هفت دهه گذشته تجربه می کند. اسرائیل شهرت نظامی خود و بسیاری از سربازان و غیرنظامیان خود را از دست داده است.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: