ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ دی ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یمن منتظر عقب نشینی اسرائیل از غزه

امریکا فیتیله موشکی علیه

یمن را، دیروز پائین کشید!

 
 
 

 

 

در دومین روز شلیک موشک از ناو جنگی امریکا به سوی یمن که بیشتر یک نمایش قدرت بود تا اقدامی نظامی، به یک پایگاه دیده بانی در خارج شهر صنعا حمله شد.

وزیر دفاع یمن محمد ناصر العاطفی، پس از شلیک این موشک گفت:

امریکا بزودی خواهد فهمید که دست برتر در دریای سرخ و عدن با یمن است. اگر جنگ علیه مردم غزه ادامه یابد ما دست به اقدامات غافلگیرانه ای خواهیم زد تا امریکا و متحدانش که به یمن حمله موشکی کردند متوجه شوند دوره قیمومیت و هیمنه و سرسپردگی سپری شده و غیرقابل بازگشت است. ما به امریکا توصیه می کنیم که منطقه را ترک کند .

همزمان با این سخنان یک عضو ارشد انصارالله یمن بنام البخیتی نیز گفت:

کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی جسارت عبور از دریای سرخ را ندارند زیرا می دانند که با واکنش سنگینی روبرو خواهند شد.

بدنبال انتشار اظهار نظر مقامات یمنی وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با نشریه دیلی تلگراف ایران را خطاب قرار داد و گفت:

«جهان (بخوانید امریکا و متحدانش) در حال از دست دادن صبر خود است. ایران باید به ارتش یمن و دیگر گروه‌های مقاومت بگوید از اقدامات خود «دست بکشند و آن‌ها را متوقف کند»

حتی همین اظهار نظر وزیر دفاع انگلستان نیز نشان میدهد که آنها اگر از نتیجه حمله به یمن اطمینان داشتند ضرورتی به هشدار دادن به ایران و درخواست از ایران برای کنترل یمن را نداشتند.

معاون تشکیلات اطلاع رسانی یمن نیز درباره نتایج اقدام موشکی علیه یمن گفت:

امریکا پایگاهی را هدف قرار داد که از مدت ها پیش متروکه است و از آن  استفاده نمی شود. اما حمله موشکی به یمن به ما این اختیار را داد تا به تجهیزات نظامی امریکا در منطقه حمله کنیم.

(امریکا علاوه بر ناو جنگی مستقر در دریای سرخ؛ پایگاه های نظامی در دو کشور بحرین و جیبوتی (در دریای سرخ) دارد که ظاهرا اشاره معاون تشکیلات اطلاع رسانی یمن به همین دو پایگاه است.

ضمنا خبرگزاری ها روز گذشته خبر دادند که دو ملوان نیروی دریایی‌ آمریکا در سواحل کشور سومالی مفقود شده اند. فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که دو ملوان مورد اشاره هنگام انجام عملیات در سواحل سومالی در ۱۱ ژانویه ناپدید شده اند.

ضمنا، بایدن رئیس جمهور امریکا مدعی شد که پیش از حمله موشکی به یمن، پیامی برای ایران فرستاده است. او درباره مضمون این پیام چیزی نگفت و ایران نیز تاکنون درباره این پیام و حتی دریافت آن چیزی نگفته است. ظاهرا این پیام حاوی این نکته بود که حمله موشکی به یمن وسعت نخواهد داشت و ادامه هم نخواهد یافت، بلکه نوعی واکنش به حمله موشکی یمن به کشتی های  امریکائی است!

درجریان نخستین حمله موشکی امریکا به یمن، گزارش شده که ۵ نفر کشته و ۷ نفر زخمی شده اند که شمار تلفات و زخمی ها به مراتب کمتر از شلیک موشک از ایران به سمت پایگاه نظامی امریکا "عین الاسد" در عراق است که پس از ترور موشکی سردار قاسم سلیمانی توسط امریکا صورت گرفت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۴ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: