ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ دی ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رئیس مجلس و نماینده روسیه در سازمان ملل

امریکا و متحدانش

حق حمله به یمن را ندارند!

 
 
 
 
 

 

با ادامه موشک پرانی امریکا از ناوگان این کشور در دریای سرخ به سوی یمن، رئیس مجلس روسیه "دومای دولتی" روز گذشته  گفت:

واشنگتن با نقض حقوق بین الملل و زیر پا گذاشتن منشور سازمان ملل متحد به یک کشور مستقل حمله کرد.

ظاهرا رئیس جمهور امریکا به یک "جنگ پیروزمندانه کوچک" برای انتخابات آینده نیازمند است تا توجه رای دهندگان را از شکست در اوکراین منحرف کند.

همچنین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز روز گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: حمله آمریکا و انگلیس به یمن هیچ ارتباطی با حق دفاع از خود بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل ندارد. حملات به یمن تهاجم مسلحانه چند کشور به کشوری دیگر است و در عمل جنگ در خاورمیانه را تا دریای سرخ و خلیج عدن گسترش میدهد.

ایالات متحده خودسرانه، بدون توجه به قوانین بین المللی، برای خود «تهدید هائی» را فرض کرده و به یمن حمله ور شده است. شورای امنیت سازمان ملل متحد چنین اجازه ای را به ایالات متحده و متحدانش  نداده است. روسیه از جامعه جهانی می خواهد که حملات به یمن را بشدت محکوم کند.

در حالیکه غیر از امریکا و همپیمان های آن کشور به جای "یمن" از نام خود ساخته "حوثی ها" برای کوچک شماری مقاومت میلیونی یمنی ها در برابر اسرائیل استفاده می کنند، تقریبا تمام مطبوعات داخل کشور دقیقا به پیروزی از امریکا و متحدان آن کشور همچنان در مطالب و اخبار خود بجای "یمن" از اصطلاح "حوثی ها" استفاده می کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۴ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: