ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ دی ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آمادگی در برابر حمله اتمی

دندان ۲۳ متری اتمی روسیه

در جنوب غربی مسکو مستقر شد 
 
 

 

 

نخست وزیر انگلستان به اوکراین سفر کرده و پس از دیدار با زلنسکی اعلام کرد که این کشور ۲ و نیم میلیارد پوند برای ادامه جنگ با روسیه در اختیار اوکراین می گذارد. روسیه اعلام کرد که تازه ترین محموله های نظامی امریکا و ناتو به لهستان رسیده و قرار است از مرز آن کشور وارد اوکراین شود و به همین دلیل راه های ارتباطی ریلی و جاده ای لهستان به اوکراین بمباران خواهد شد.

همچنین روز گذشته در حومه مسکو یک مانور نیروهای مهندسی ارتش این کشور برگزار شد.

سایت خبری اسپوتنیک، تصاویری از مانورهای انجام شده توسط نیروهای مهندسی نیروهای مسلح روسیه در حومه مسکو را منتشر کرد.

همچنین روسيه يك موشك بالستیک با قابليت كلاهك هسته‌ای بنام "یارس" را در پایگاه "کوزلسک" در منطقه "کالوگا" واقع در جنوب غربی مسکو مستقر ساخته و آن را بارگیری کرد.

این موشک ۲۳ متر طول دارد و قابلیت حمل چندین کلاهک اتمی با قابلیت هدف گیری چند گانه دارد، یعنی میتواند چندین کلاهک هسته ای را به طرف اهداف مختلف شلیک کند.

گفته می شود، دو هفته پیش در کیف پایتخت اوکراین یک جلسه محرمانه با حضور وزرای دفاع امریکا و اوکراین و همچنین شماری از ژنرال های ناتو با هدف حمله پیشگیرانه به روسیه تشکیل شده بود. بهانه این جلسه گزارش های محرمانه ایست که انگلستان درباره عملیات وسیع و قریب الوقوع و سراسری ارتش روسیه دراوکراین بوده است. حتی در این زمینه آلمان یک بیانیه منتشر کرده که روز گذاشته سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تمسخر، این بیانیه را دیکته شده توسط وزیر خارجه سر به هوای آلمان اعلام کرد. وی با اشاره به مقاله نشریه پرتیراژ و جنجالی آلمان که مدعی شده بود روسیه یک طرح خاص برای حمله به جناح شرقی ناتو دارد گفت: "من بعید نمی دانم که چنین نظری از وزارت امور خارجه آلمان به رهبری "بربوک" بیرون آمده باشد."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: