ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ دی ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در دادگاه لاهه

سکوت ج. اسلامی در برابر

رسیدگی به نسل کشی اسرائیل

 
 
 

 

 

دادگاه بین المللی لاهه همچنان مشغول بررسی شکایت افریقای جنوبی از نسل کشی اسرائیل در غزه است، اما در ایران آب از آب تکان نمی خورد. نه تنها مردم واکنشی از خود نشان نمیدهند، نه تنها روزنامه ها و رسانه های ایران سرگرم اخبار خودروی داخلی و دست دوم خارجی اند، نه تنها جمعه گذشت و امام جمعه ها این دادگاه را قورت دادند، بلکه سیمای جمهوری اسلامی هم به روی خودش نمی آورده که دادگاهی در جریان است. دادگاهی که هر روز که از جلسات آن می گذرد اخبار آن در رسانه های آسیائی و افریقائی و بویژه خاورمیانه عربی بیشتر مورد  توجه قرار میگیرد. ایران می توانست نماینده ای به این دادگاه بفرستد اما از این کار نیز صرفنظر کرد و لابد به این بهانه که اصلا اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد و این درحالی است که چه اسرائیل به رسمیت شناخته شود از سوی ایران و چه شناخته نشود، فعلا عضو سازمان ملل است و بعنوان یک کشور سرگرم جنایت است و بموجب همین هویت و شخصیت حقوقی باید گریبان آن را گرفت. گریبان گیری فقط آن نیست که تکرار کنیم "رژیم صهیونیستی"، بلکه آنست که از هر امکانی برای مقابله با آن و برای دفاع از حقوق مردم فلسطین استفاده کنیم و درکنار همه کشورهائی قرارگیریم که کم یا بیش در این مبارزه شرکت دارند.

روز گذشته در افریقای جنوبی که خود از زیر بار یک حکومت آپارتایت رهائی یافته صدها هزار نفر برای حمایت از فلسطین و علیه اسرائیل به خیابان آمدند. نوه نلسون ماندلا، رهبر جنبش آزادی‌بخش آفریقای جنوبی در مقابل این جمعیت عظیم در شهر "کیپ تاون" سخنرانی کرد و آپارتاید اسرائیل را محکوم کرد و سخنرانی خود را با شعار "زنده باد قدس" و "زنده باد حماس و مقاومت" پایان داد.

همزمان با این تظاهرات و سخنرانی، رئیس جمهور "کلمبیا" نیز در سخنرانی خود در دادگاه لاهه  بدلیل ابتکار شجاعانه افریقای جنوبی برای شکایت از اسرائیل در دادگاه لاهه خواستار اعطای جایزه صلح نوبل به این کشور شد. او در سخنرانی  خود تاکید کرد که اسرائیل سرگرم نسل کشی در غزه است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: