ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ دی ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رهائی از چنگ غارتگران غربی

۳ کشور افریقائی

پایگاه نظامی به روسیه میدهند 
 
 

 

امریکا، رهبران کشورهای اروپائی را علیرغم مخالفت اکثریت مردم اروپا، روز به روز بیشتر آلوده جنگ اوکراین می کند و بویژه کشورهای همسایه اوکراین را قربانی جنگ اوکراین کرده است. امریکا و دولت های اروپائی به مردم  خود زور می گویند و جنگ را به آنها تحمیل می کنند و در عوض در افریقا به خواست مردم دولت های افریقائی روز به روز بیشتر به روسیه نزدیک شده و حتی خواهان حمایت نظامی روسیه از خود در برابر امریکا و فرانسه می شوند.

در تازه ترین اقدام جمهور آفریقای مرکزی آمادگی خود را برای ایجاد پایگاه نظامی روسیه در خاک این کشور به اطلاع روسیه رساند.

مشاور رئیس جمهور آفریقای مرکزی در این باره گفت: «ما مایل هستیم روسیه پایگاهی در جمهوری آفریقای مرکزی بسازد. دولت ما هم اکنون قطعه زمینی را در شهر برنگو واقع در ۸۰ کیلومتری غرب پایتخت آفریقای مرکزی برای این منظور پیشنهاد کرده که می تواند ۱۰ هزار سرباز روسیه در آنجا مستقر شوند. هدف از این پیشنهاد آموزش سربازان کشور است. ما معتقدیم که روسیه باید در کنار ما باشد تا کشورهای غربی دوباره هوس تبدیل ما به مستعمره خود را نکنند.

اخیراً اسکات ریتر، بازرس تسلیحاتی سابق ایالات متحده امریکا گفت که روسیه یک پایگاه نظامی دریایی در دریای سرخ می سازد. این پایگاه با توافق روسیه و کشور سودان قرار است در سواحل سودان تاسیس شود.

وزیر دفاع کشور نیجر نیز اعلام کرد که این کشور به همراه روسیه به زودی فعالیت هایی را برای افزایش پتانسیل نیروهای مسلح خود آغاز خواهد کرد.

دراین باره خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: ما در چارچوب تلاش‌ها برای تقویت همکاری‌های دو کشورمان اخیرا ۷۲ ساعت در مسکو مذاکره کردیم. قبلاً جلساتی در "نیامی" (پایتخت نیجر) در همین رابطه داشتیم و امیدواریم که افزایش قدرت نیروهای مسلح ما به کمک روسیه آغاز شود .

در نیجر، از ۲۶ ژوئیه سال گذشته، نظامیان میهن دوست قدرت را بدست گرفته و رئیس جمهور تابع فرانسه را در خانه اش حبس کردند و از فرانسه خواستند که تمام قوای نظامی خود را به  همراه کارکنان سفارت فرانسه از این کشور خارج کند. نیروهای فرانسوی در ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ به طور کامل نیجر را ترک کردند.

نیجر یکی از کشورهای دارای منابع زیر زمینی سرشار است که تاکنون فرانسه آن را غارت کرده و مردم آن کشور در فقر بسر می برده اند.

سیاست غربی ها در افریقا، تحمیل جنگ های مذهبی و قومی به کشورهای افریقائی، هدایت این جنگ ها، درعین غارت منابع آنهاست. از جمله در افریقای مرکزی که یک جنگ اسلامی را در آن راه انداخته اند و یا با علم کردن "بوکوحرام" در دیگر کشورهای افریقائی قتل و جنایت مذهبی را رهبری می کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: