ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ دی ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کنفرانس خبر لاوروف:

ایران، یکی از ۵ متحد

استراتژیک روسیه است! 
 
 
 
 

 

لاورف وزیر خارجه روسیه، روز چهارشنبه در کنفرانس خبری شرکت کرد تا مواضع روسیه را در باره مسائل مهم و جاری جهان اعلام کند. از جمله درباره یمن، اوکراین، ایران. او درباره ایران گفت:

ایران

ایران یکی از پنج متحد اصلی (استراتژیک) روسیه است و روابط با آن برای مسکو بسیار با اهمیت است.

افغانستان

طالبان" برافغانستان حکومت می کند و آن را در کنترل دارد. به همین دلیل روسیه با آنها تماس های منظم دارد . البته همچنان معتقدیم که طالبان" برای به رسمیت شناخته شدن، باید به وعده های خود از جمله ایجاد یک دولت فراگیر عمل کند.

پاکستان

روسیه امیدوار است تنشی که میان ایران و پاکستان ایجاد شده روی مسائل افغانستان تاثیر نگذارد و آن را پیچیده نکند.

یمن:

آمریکا و انگلیس با حمله به یمن قوانین بین المللی را زیر پا گذاشتند.  بهانه های واشنگتن برای حمله به یمن تعجب آور به نظر می رسد.

هندوستان

همکاری استراتژیک روسیه با هند آرام و آرام پیش می رود.

 

غزه

درباره خاورمیانه و درگیری فلسطین و اسرائیل روسیه متاسف است که آمریکا علیرغم خواسته های صریح بغداد، کشور عراق را ترک نمی کند.

درباره جنگ غزه نیز روسیه اعتقاد داد که حل و فصل روابط اسرائیل و فلسطین تنها با گفتگوی مستقیم حل می شود. روسیه آماده ایفای نقش فعال در تضمین حل و فصل کامل مناقشه در خاورمیانه است.

قره باغ

کشورهای غربی به محض آنکه متوجه شدند اختلاف آذربایجان و ارمنستان در مسیر  حل و فصل قرار گرفته مداخله را شروع کردند. غرب نمی‌خواهد اجازه دهد باکو و ایروان با میانجیگری مسکو به توافق برسند.

امریکا

گفتگوی امنیتی با آمریکا نمی‌توان بدون گفتگوی راهبردی درباره تمام مسائل صورت گیرد. ضمن آنکه آمریکا شرایط غیرقابل قبولی برای اجرای معاهدات خلع سلاح مطرح کرده است. روسیه در دسامبر ۲۰۲۳ ارزیابی های خود در مورد ثبات راهبردی به ایالات متحده اطلاع داد و ضمنا هشدار داد که هیچ جایگزینی وجود ندارند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: