ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ دی ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ناتو، خود را آماده

جنگ مستقیم با روسیه می کند

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، "راب بائر"، رئیس کمیته نظامی ناتو، پس از نشست روسای ستاد کل کشورهای عضو ناتو که طی روز های ۱۷ تا ۱۸ ژانویه در بروکسل تشکیل شد گفت:

«ما نباید انتظار معجزه ای برای طرفین جنگ در اوکراین داشته باشیم. هر دو طرف به دنبال فرصت پیروزی هستند و ادامه کار بسیار دشوار خواهد بود، اما چنانچه این جنگ ۲۰ سال هم ادامه یابد ما باید از اوکراین حمایت کنیم.»

روزنامه کومرسانت نیز در این باره نوشت:

 بائر، از مقامات کشورهای عضو ناتو خواست تا برای خدمت سربازی آماده شوند. ما باید برای جنگ با روسیه آمادگی داشته باشیم. ما باید سیستمی را مهیا کنیم تا به ما امکان آموزش افراد بیشتری را در صورت وقوع جنگ بدهد، صرف نظر از اینکه این اتفاق بیفتد یا نه.

رئیس کمیته نظامی تاکید کرد که تمامی کشورهای عضو ناتو باید صنایع خود را آماده کنند تا در صورت بروز درگیری نظامی با روسیه بتوانند به سرعت سلاح و مهمات لازم را تولید کند.

بائر، تأیید کرد که در حاشیه جلسه کمیته نظامی، نشست شورای اوکراین- ناتو نیز برگزار شد که در آن کیفیت وضعیت ائتلاف در جبهه های جنگ مطرح شد.

ارزیابی ما اینست که در حال حاضر نبردها تشدید شده‌ اند. البته ما معتقدیم که عملیات روسیه تخریبی است و از نظر نظامی مؤثر نیست.

به گفته رئیس کمیته، همه شرکت کنندگان در جلسه  تعهد خود برای کمک به اوکراین برای ادامه جنگ با روسیه را تاکید کردند. این حمایت خیریه نیست. لذا حمایت از اوکراین یک سرمایه گذاری مستقیم است. تنها گزینه برای دستیابی به یک نتیجه بلند مدت از طریق مذاکره، تقویت مواضع اوکراین در میدان جنگ است.

وقتی خبرنگاران از بائر، پرسیدند: آیا ناتو امکان حمله از سوی روسیه را به ائتلاف می دهد، وی  پاسخ داد، «این اتحاد در استراتژی خود، فدراسیون روسیه را یکی از دو تهدید جدی ناتو می داند. ما در برنامه های خود دو تهدید را مشخص کرده ایم، روسیه و تروریسم. ما روسیه را تهدید اول می بینیم. این که ما باید برای حمله روسیه آماده باشیم، موضوع جدیدی نیست. بله، ما آماده ایم. ناتو در صورت وقوع جنگ نیازمند یک سیستم بسیج است. ما باید در همه زمینه ها آمادگی بیشتری داشته باشیم: پول، امکانات نظامی و سیستمی که بتواند مردم را بسیج کند. ما باید در باره این مسائل فکر کنیم.

باید توجه داشت که هفته آینده، ناتو بزرگترین رزمایش خود را در مقایسه با دهه های اخیر، یعنی Steadfast Defender 2024 آغاز خواهد کرد. این رزمایش در آلمان، لهستان و کشورهای حوزه دریای بالتیک برگزار خواهد شد. در مجموع حدود ۹۰ هزار پرسنل نظامی در این مانورها شرکت خواهند کرد.

به گفته راب بائر، رزمایش «مدافع استوار» با هدف تمرین تهاجم احتمالی روسیه به جناح شرقی ناتو انجام می شود.

در عین حال سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز ۱۸ ژانویه، در باره تعامل با ایالات متحده برای کنترل تسلیحات گفت روسیه از گفتگو خودداری کرد زیرا پیشنهادات آمریکا را در شرایط ژئوپلیتیک کنونی غیرقابل قبول می داند.

( ولادیمیر پوتین اخیراً خاطرنشان کرد، روسیه خواهان درگیری نظامی مستقیم با ائتلاف آتلانتیک شمالی نیست، اما اگر آنها تمایل به آن دارند، روسیه آمادگی برای پاسخ را دارد).

 

https://www.rline.tv/news/2024-01-19-glava-voennogo-komiteta-nato-prizval-gotovitsya-k-voyne-s-rf-v-blizhayshie-20-let/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: