ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۴ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با پیشنهاد پوتین برای مذاکره، ناتو بر سر دو راهی

خاتمه جنگ اوکراین

و یا کشاندن جنگ به اروپا

 
 
 
 
 

 

در روزهائی که همه توجه ها روی فاجعه آفرینی اسرائیل در غزه متمرکز بود، بسیاری از جبهه های جنگ اوکراین بی خبر ماندند. در این دوران وزیر دفاع امریکا و شماری از سران اروپائی به کیف سفر کردند و به زلنسکی خبر دادند که دیگر ناتو و غرب نمی توانند به او کمک برسانند. در همین مدت ارتش روسیه تقریبا بر تمام محوری که از ابتدای ورود به اوکراین دستیابی به آن را هدف خود اعلام کرده بود رسید. البته به کمک توپخانه پرقدرت خود، به میدان آوردن سلاح هائی که ناتو را غافلگیر کرد و اجرای تاکتیک های دم به دم جدید و متغیر نظامی که ارتش نیمه فلج اوکراین را روز به روز فلج تر کرد. ارتشی که قدرت توپخانه ای خود را از دست داده و نفراتش تسلیم می شوند و از کیف، زنان تازه سرباز شده را به جبهه اعزام می کنند، زیرا فرار مردان از سربازی رو به افزایش است.

روسیه از ابتدای ورود ارتش این کشور به اوکراین اعلام کرده بود که برای حمایت از مردم مناطق روس تبار شرق اوکراین و درهم کوبیدن نازی ها و متوقف کردن نقشه ناتو برای مستقر شدن اتمی در مرزهای روسیه وارد اوکراین شد. امروز تقریبا این اهداف محقق شده و به همین دلیل روز گذشته پوتین اعلام کرد: روسینه هرگز مذاکرات صلح رد نکرده و امروز هم ما مذاکرات را رد نمی کنیم. جنگ در اوکراین یک تراژدی است و روسیه چاره ای جز قبول این تراژدی برای جلوگیری از تراژدی های بزرگتر نداشت.

نتیجه ای که از این اعلام آمادگی روسیه برای مذاکرات می توان گرفت اینست که یا ناتو به غیرنظامی شدن آن بخش از اوکراین که کیف مرکز آنست و پیوستن مناطق شرق اوکراین به روسیه موافقت می کند و تن به آتش بس و صلحی بر این مبنا خواهد داد و یا علیرغم ناتوانی اقتصادی و نظامی اروپا و امریکا که گرفتار بحران اقتصادی اند، سعی خواهند کرد باز هم جنگ را به امید غلبه بر روسیه ادامه بدهند. نتیجه تصمیم اول؛ قبول جهان چند قطبی در لحظه و شرایط کنونی است و نتیجه تصمیم دوم، رسیدن به اصل چند قطبی شدن جهان اما پس از کشتار و ویرانی گسترده تر از آنچه تاکنون در اوکراین روی داده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۵ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: