ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۵ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی سارا واگن کنشت

در تظاهرات ضد جنگ در برلین

ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

به گزارش خبر گزاری ریا نووستی روز شنبه ۲۵ نوامبر، تظاهرات هزاران نفری در برلین علیه ارسال سلاح به کیف و برای حل دیپلماتیک مناقشه اوکراین و فلسطین و اسرائیل برگزار شد.

این تظاهرات با فراخوان "سارا واگنکنشت"، که اخیراً از حزب چپ بیرون آمد و در صدد تاسیس یک حزب چپ جدید است، سازماندهی شد.

او در سخنرانی خود در دروازه براندنبورگ برلین ، دولت آلمان را به اعمال استانداردهای دوگانه در ارزیابی درگیری اوکراین و بمباران بی رحمانه در نوار غزه متهم کرد.

واگن کنشت تاکید کرد، مسله حیاتی امروز خاتمه دادن به جنگ است، چرا که جنگ یک نگرانی عمومی است.
این سیاستمدار همچنین از هزینه های دولت برای وزارت دفاع و تولید تسلیحات انتقاد کرد و گفت که آلمان با کمبود معلم مواجه است، بیمارستان ها در حال بسته شدن هستند و زیرساخت ها در حال کهنه شدن و فرسودگی اند. وی همچنین متوقف شدن کمک های مالی دولت برای حفظ قیمت انرژی و برق را غیرقانونی اعلام کرد. او گفت ، دولت باید در باره هزینه‌های زندگی افرادی که نمی‌توانند به لحاظ مالی خود را تأمین کنند فکر اساسی بکند.

سازمان دهندگان تظاهرات، از جمله جنبش سیاسی جدید «واگن کنشت»، در اعلامیه های توزیع شده در این تظاهرات خواستار مذاکرات صلح در تمام مناطق درگیری های جهانی شدند. به گفته آنها، آلمان به جای تنش زدایی و دیپلماسی، تسلیحات بیشتر و بیشتری از جمله به مناطقی که تحت تأثیر خصومت ها قرار گرفته اند، ارسال می کند.

پس از سخنرانی واگن کنشت و شماری دیگر از رهبران تظاهرات، معترضان که تعداد آن را ۲۰ هزار نفر تخمین زده اند، از دروازه براندنبورگ عبور کرده و از نزدیکی بوندستاگ مجلس آلمان، گذشتند. سپس به نقطه شروع خود بازگشتند. تظاهرکنندگان پوسترهایی با نوشته های «نه به جنگ، سلاح ها را زمین بگذارید»، «روس هراسی را متوقف کنید»، «آموزش به جای بمب، ناتو و جنگ» را حمل می کردند. آنها همچنین پرچم های آلمان و روسیه را در دست داشتند.

 یاد آوری می‌شود که ماه گذشته، واگن کنشت، منتقد مشارکت آلمان در تدارکات نظامی به اوکراین و تحریم‌ها علیه روسیه، استعفای خود را از حزب چپ اعلام کرد. او همچنین در تدارک ایجاد یک جنبش جدید  با شعار"عقل و عدالت" است. بر اساس نظرسنجی ها، حدود ۱۴ درصد آلمانی ها اکنون آماده حمایت از چنین نیروی سیاسی هستند.

https://ria.ru/20231125/shestvie-1911840825.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۶ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: