ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۶ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فعلا شوری در مردم نیست که برانگیخته شود

سر چه کسانی در دیگ

انتخابات مجلس خواهد جوشید؟

 
 
 
 
 

 

چند دار و دسته حکومتی بر سر سهم بیشتر از آش نذری انتخابات مجلس این روزها، توی سر و کله هم می زنند و مردم بی اعتناء به جدال و کشاکش های آنها با یکدیگر، به زندگی دشوار خود ادامه میدهند.

رهبران این دار و دسته ها عبارتند ازسردار میلیاردر شده "صادق محصولی" که از یاران با سابقه احمدی نژاد است و حالا از رهبران جبهه پایداری، مرتضی آقا تهرانی جانشین مصباح یزدی و رهبر حجتیه اندیش جبهه پایداری که معتقد است بعنوان یک سنت در جمهوری اسلامی باید یک عمامه به سر رئیس مجلس باشد، سردار قالیباف که جانشین علی لاریجانی شده و قصد ندارد به این آسانی میدان را ترک کند. در این میان "حداد عادل" هم بدلیل وابستگی اش به خانواده رهبر جمهوری اسلامی خود را اغلب نخود آش می کند. نخودی که لوبیا و عدس و رشته آشی که سربار است اعتباری برای نقش او در این آش رشته قائل نیستند.

همه این دار و دسته ها، سنگ اجرای رهنمود رهبر جمهوری اسلامی برای ایجاد شور انتخاباتی و برگزاری انتخاباتی با حضور مردم در پای صندوق های رای را به سینه می زنند، اما هم خودشان میدانند و هم مردم میدانند که آنها سنگ اشغال کرسی های مجلس و فتح سنگرهای قدرت و مکنت را به سینه می زنند و کوچکترین دغدغه ای برای حضور مردم در پای صندوق های رای ندارند.

رسانه های داخل کشور نیز به ظاهر می خواهند تنور انتخابات را گرم کنند، اما آنها نیز هر کدام به یکی از این دسته بندی ها وصل اند و سنگ آنها را به سینه می زنند و نه سنگ به پای صندوق های رای آوردن مردم را.

پشت این دار و دسته ها که سازمان های علنی و مخفی را هم دارند، به ثروتی گرم است که فعلا ارگان آن اتاق بازرگانی است. اتاقی که اختیار و مدیریت آن در دست مافیاهای ناشناخته قدرت اقتصادی است. این قدرت برای مردم  ناشناخته است، والا در لایه های بالائی حکومت همه میدانند آنها کیستند و از قدرت اقتصادی خود چگونه برای رهبری جمهوری اسلامی استفاده می کنند.

وقتی از مهندسی انتخابات مجلس آینده صحبت می شود، اشاره به همین جدال دسته بندی های قدرت و سیاست است که بعید به نظر می رسد شورای نگهبان خارج از این دایره عمل کند.

بدین ترتیب، آن توصیه رهبر جمهوری اسلامی برای پرشور برگزار کردن انتخابات زمینه عملی ندارد و بیشتر باید نگاه کردن که مهندسی انتخابات می خواهد به نفع کدامیک از این جناح بندی ها انجام شود


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۷ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: