ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۸ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

هنوز پاسخ اعلام نشده

دعوت حماس از ایلان ماسک

برای سفر به غزه ویران شده!

 
 
 

 

"ویلیام برنز"، رئیس سیا که از او بعنوان کارکشته ترین دیپلمات و تئوریسین رابط خارجی نیز یاد می شود، برای شرکت در جلساتی با هدف دست‌یابی به توافق گسترده بین اسرائیل و حماس وارد قطر شد. او که در هفته سوم بمباران غزه توسط اسرائیل خود را به اسرائیل رسانده و درجلسه کابینه جنگی نتانیاهو شرکت کرده و سپس راهی قطر شده بود، گویا قرار است در قطر، با رئیس سازمان "موساد" اسرائیل که او نیز خود را به قطر رسانده دیدار و مذاکره کند.

برنز، از ارشد ترین مذاکره کنندگان امریکائی در جریان مذاکره منتهی به برجام بود و با آنکه به سن بازنشستگی رسیده، با رای مجلس نمایندگان امریکا قبول کرد که وارد کابینه بایدن شود. او مدت قابل توجهی نیز قائم مقام وزارت خارجه امریکا بود. احتمالا گزارش او به کاخ سفید، پس از بازگشت از اسرائیل و قطر، روند آتش بس را سرعت بخشید. روز گذشته وال‌استریت ژورنال نیز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: قرار است برنز در سفر به قطر در باره ادامه آزادی زندانیان فلسطینی با رئیس سازمان موساد گفتگو کرده و آن را به ادامه یافت آتش بس وصل کند. نرفتن او به اسرائیل و سفرش به قطر و دیدارش با رئیس سازمان موساد نشان میدهد که او دیگر برای نتانیاهو آینده سیاسی متصور نیست.

از سوی دیگر، پس از سفر ایلان ماسک به اسرائیل و دیدارش از شهرک هائی که حماس در 7 اکتبر به آنها حمله کرد که نتانیاهو نیز او را همراهی می کرد، حماس از وی خواست که از غزه و ویرانی که نتانیاهو به بار آورده نیز دیدن کند. هنوز پاسخ مثبت ایلان ماسک به این دعوت اعلام نشده اما با توجه به شخصیت ایلان ماسک و آینده ای که او برای خود در امریکا و جهان قائل است، احتمال قبول این درخواست کم نیست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: