ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۸ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۸ آذر

"ایلان ماسک" استخوانی

در گلوی کاخ سفید شده؟ 
 
 

 

 

"ایلان ماسک" میرود تا تاثیرگذارترین سیاستمدار جهان غرب تبدیل شود. یک چشم او به آسمان است و ماهواره هائی که به فضا فرستاده و چشم دیگری به زمین است و آنچه در امریکا و جهان می گذرد. او چهره سیاسی نیست که برای بیرون کردنش از صحنه آن بلائی را سرش بیآورند که بر سر "آبه" نخست وزیری سابق ژاپن آوردند و با شلیک گلوله از یک تفنگ ظاهرا ساچمه ای به زندگی اش خاتمه دادند تا دوباره با رای مردم وارد کاخ نخست وزیر نشود. امریکا؛ نقشه محاصره اتمی چین را داشت و آبه هر نوع جنگ و نظامی و اتمی شدن و جنگ با چین را به نفع ژاپن نمی دانست. به همین دلیل و در عین ناباوری، در کشوری مانند ژاپن که ترور سیاسی در آن از بعد از جنگ دوم تقریبا ناممکن شده بود، با این ترور "آبه" به باور تبدیل شد! هنوز فکری برای جسد او و توجیه افکار عمومی ژاپن نکرده بودند که دولت ژاپن بودجه نظامی آن کشور را چندین و چند برابر کرد و در کنار کره جنوبی و امریکا علیه چین قرار گرفت و از سوی دیگر متحد امریکا در ناتوی تازه ای شد که در آنسوی اقیانوس هند با استرالیا، انگلستان و نیوزلاند علیه چین شکل گرفته است.

آیا، اگر سیاست امریکا همچنان بر پایه جنگ و جنگ افروزی بخواهد ادامه یابد (بی اعتناء به این که نامزد کدامیک از دو حزب امریکا وارد کاخ سفید شود) و سیاست ایلان ماسک با شهرت و محبوبتی که در امریکا یافته بر خلاف آن باشد، می توانند سرنوشت "آبه"  را برای او رقم بزنند؟ او مانند آبه سیاستمدار نیست که بتوان چند گلوله خرجش کرد، بلکه سرمایه دار و بقول پوتین "تاجر با هوشی" است و توانسته برای نخستین بار تاسیسات عظیم و فضائی را مستقل  از "ناسا" ترتیب بدهد و به ثروتمند ترین مرد امریکا تبدیل شود. بویژه که روی علم جدید جهانی، یعنی "هوش مصنوعی" نیز دست گذاشته است. او فعلا قصد رئیس جمهور شدن ندارد، اما حمایتش از هر نامزدی و یا هر فردی میتواند او را تا کاخ سفید بدرقه کند. آنقدر باهوش هست که میان محافل پشت پرده سیاست های استراتژیک امریکا مانور کند. سفر ناگهانی او به اسرائیل و حضور در شهرک های یهودی نشین که حماس به آنها حمله کرد، درحالیکه نتانیاهو در کنارش حرکت می کرد، و یا دعوتش به مسکو برای سخنرانی در کنفرانس هوش مصنوعی و برخی اظهار نظرهایش نشان از همین موقعیت ویژه او در امریکا و جهان دارد.

با توجه به همین واقعیات و ظرفیت هاست که روز گذشته سی ان ان در مطلبی علیه فعالیت های او نوشت:

"ایلان ماسک نقش فزاینده‌ای در امور جهانی پیدا کرده و در ماه‌های اخیر برای دیدار با رهبران سیاسی جهان سفر کرده است. اظهارات، پست‌ها و اقدامات او در رسانه‌های اجتماعی ثابت می‌کند که او اساساً برای رهبری جهانی آماده نیست، حتی با وجود اینکه او با مالکیت  X، Starlink  و دیگر پلت‌فرم‌های فناوری بر اهرم‌های قدرت کنترل بیشتری را بوجود آورده است. اظهارات یهود ستیزانه اخیر خود را در جریان سفر به اسرائیل اصلاح کرد و گفت "من یهود ستیز" نیستم.

(طبیعی است که با یک جمله یهود ستیز نبودن نشان بدهد که با سیاست غالب بر اسرائیل موافق نیست و این معنای یهودی ستیزی ندارد.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: