ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

امریکا، نزدیک ترین متحدش را

سکه یک پول کرده است!

 
 
 

 

آن که بالا، کنار در خروجی هواپیما ایستاده رئیس جمهور آلمان است. هواپیما در قطر به زمین نشسته است. کشوری که در گذشته مهم ترین مذاکرات امریکائی ها و طالبان در آنجا انجام شد و منجر به خروج نظامی امریکا  از افغانستان و بازگشت طالبان به افغانستان و به حکومت انجامید.

ایران هم یک پل ارتباطی با  امریکا در طریق قطر دارد. حماس هم یک دفتر سیاسی در قطر دارد و مذاکرات حماس و امریکائی ها و واسطه های اسرائیل در همین شیخ نشین ثروتمند انجام می شود.

حالا رئیس جمهور آلمان که نقش گاو شیر ده را برای امریکا در اوکراین بازی کرده و کلاه این کشور را پس معرکه دیده خود را به قطر رسانده است. یعنی که "یا اخی، ما هم هستیم". پاسخ "اخی" (برادر) بی محلی به ایشان در حد ۳ ساعت معطلی در مقابل در خروجی هواپیما و سالن هواپیما بود. کسی به استقبال رئیس جمهور نیآمد تا سرانجام خودش قدم رنجه کرده و بر خاک قطر قدم رنجه فرمود.

رسانه های آلمان نوشته اند که وزیر خارجه سر به هوای آلمان که بیشتر ادای دخترهای ۱۷ - ۱۸ ساله را در می آورد، یک حرف هائی زده که حاکم قطر خوشش نیآمده و به همین دلیل رئیس جمهور را بالا پلکان هواپیما معطل گذاشت. نه خودش به استقبال آمد و نه مقام قطری دیگری را به استقبال فرستاد.

حالا، قطری ها هم فهمیده اند که اگر کار سیاسی هم با آلمان داشته باشند ارباب امریکاست و با او باید حل کنند. کشوری که نتواند از خط لوله گاز خود با ۱۰ میلیارد دلار هزینه احداث دفاع کند و بدستور امریکا بخش مهمی از هزینه نظامی ارتش اوکراین را برعهده می گیرد، اعتبارش بیش از این نیست که در این فیلم می بینید. قدرتمند ترین اقتصاد اروپا و نزدیک ترین متحد امریکا به این روز افتاده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: