ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با افزایش ۳۰ در صدی بودجه نظامی

روسیه خود را برای

نبردهای بزرگ آماده می کند 
 
 

 

 

روسیه بودجه نظامی خود را ۳۰ در صد افزایش داد. این افزایش بودجه نشان میدهد که روسیه خود را آماده رویاروئی های نظامی بزرگ تری می کند. سلاح های مدرنی که دم به دم روسیه در جنگ اوکراین به میدان می آورد نشان میدهد که این کشور با قدرت و شتابی روز افزون توان نظامی خود را در زمین و دریا و هوا بالا می برد و متحدان خود را نیز بسرعت تقویت می کند. از جمله ایران را با پیشرفته ترین هواپیماها و بالگردها. گفته می شود که اکنون روسیه برای تقویت قدرت نظامی خود، حتی از دوران اتحاد شوروی پیشی گرفته است.

چین نیز در یک مانور حیرت آور با نام "تایوان" چند قدرت موشکی و شلیکی را از خود به نمایش گذاشت که همه ناظران را به این یقین رسانده که چین در کوتاه ترین زمان ممکن میتواند تایوان را به چین محلق کند و تلاش های امریکا و ژاپن و کره جنوبی را برای تبدیل تایوان به تخته پرش علیه چین نقش بر آب کند.

روسیه در اوکراین بمب های خوشه ای را به میدان آورده که بمب های خوشه ای اهدائی امریکا به اوکراین در مقایسه با آن اسباب بازی است. همین بمب های خوشه در روزهای اخیر فتوحات زیادی را برای ارتش روسیه به همراه آورد. البته با برجای ماندن انبوهی از سربازان اوکرائینی. دستگاه امنیتی- تبلیغاتی اوکراین انتشار این فیلم ها را در آن کشور ممنوع کرده و منتشر کنندگان آنها را تهدید به سخت ترین پیگردها. دلیل این بگیر و ببند ها جلوگیری از تخریب روحیه سربازان، فروپاشی ارتش و فرار از خدمت اجباری در ارتش است. همه اینها در شرایطی است که در خود ارتش اختلافات رو به افزایش است. هم روسیه و هم چین میدانند که امریکا به این آسانی میدان را برای جهان چند قطبی ترک نخواهد کرد و این احتمال که دست به ماجراجوئی های ویرانگر بزند زیاد است.

در ارتباط با روسیه، روز گذشته وزارت دفاع روسیه، فیلم کوتاهی از رزمایش موشکی مجموعه "باستیون" را به نمایش گذاشت که معروف به سامانه ای ساحلی است و قادر به دقیق ترین حملات  دوربرد علیه اهداف دریایی. تاکنون ناوگان دریای سیاه روسیه با این موشک بارها به فرودگاه ها، ایستگاههای جنگ الکترونیک، ایستگاه های رادار، انبار سلاح و سوخت نیروهای مسلح اوکراین حمله کرده است.

کارشناسان مجله "دیده بان نظامی" آمریکا اعلام کردند که روسیه اکنون قوی ترین و منحصر به فرد ترین موشک های فرا افق 40N6  را در اختیار دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: