ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ضربه به خوش خیالی رئیسی و عبداللهیان

دندان پولهای بلوکه شده را

تا تغییر جهان تک قطبی باید کشید!

 
 
 

 

 

وعده امریکا برای آزاد کردن بخشی از پولهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی عملا تبدیل شده به "وعده سر خرمن" و حساب هائی که ابراهیم رئیسی و عبداللهیان روی نرمش با امریکا و گرفتن پولها کرده بودند همان حسابی از آن در آمد که "کوسه با ریشش" می کرد. کنگره و سنا بر کاخ سفید غلبه دارد و اسرائیل بر کنگره و سنای امریکا و با همین رابطه نه چندان پنهان، مجلس نمایندگان امریکا روز گذشته با مصوبه ای، دسترسی ایران به ۶ میلیارد دلار پول باصطلاح آزاد شده را که گویا در بانکهای قطر است ممنوع کرد.

زندانیان امریکائی (یک تابعیتی و دو تابعیتی) آزاد شدند و بازگشتند به امریکا اما پولهائی که به ازای این آزادی باید به ایران داده می شد خبری نیست. بعید است که مستاجر بعدی کاخ سفید هم با آزادی پولهای ایران موافقت کند، چرا که کلیددار اصلی اسرائیل است و سیاست ایران در برابر اسرائیل هم که تغییر نکرده و نمی کند، بویژه که با جنگ غزه این تقابل شدت هم گرفته است.

در این میان، دولت رئیسی موقعیت مهم شرکت در اجلاس سران بریکس در پکن را از دست داد به امید جلب نرمش امریکا. شهردار تهران "زاکانی" را فرستادند به آن اجلاس و طبیعی بود که هیچ رئیس دولتی که در آن اجلاس حضور داشتند با زاکانی دیدار و مذاکره نکند، چرا که او نه سر پیاز است و نه تع پیاز.

بدین ترتیب، یکبار دیگر ثابت شد که یا ایران باید سیاست نگاه به شرق و مقابله با اسرائیل، حمایت از فلسطینی ها، حمایت از حزب الله لبنان، حماس، حشد الشعبی عراق و قرار داشتن در کنار ارتش روسیه در اوکراین و ارتش سوریه را رها کند و دو دست اتمی و موشکی خود را بالا ببرد و متحد اسرائیل و امریکا شود و یا کمربندهایش را محکم ببندد و روی پولهای بلوکه شده فعلا حساب باز نکند تا تکلیف جهان تک قطبی معلوم شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: