ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شکاف در جبهه تحریم روسیه

حرکت عقربه ساعت اروپا

بتدریج به سمت روسیه

 

 
 

 

زلنسکی در تازه ترین اظهار نظر، گفته است که امیدی به عضویت اوکراین در ناتو نیست و ما خودمان باید امنیت خودمان را آنقدر بالا ببریم که نیازی به ناتو نداشته باشیم! از آنجا که او طوطی است که حرفهای انگلستان و امریکا را تکرار می کند، رد عضویت اوکراین در ناتو حرف آنهاست و نه حرف زلنسکی.

جنگ در تمام جبهه ها با شکست های پیاپی ارتش اوکراین همراه است و دو کشور لهستان و مجارستان مرزهای خود با اوکراین را بستند. لهستان نزدیک ترین متحد اوکراین بود و تجهیزات نظامی غرب عمدتا از طریق لهستان به اوکراین ارسال می شد. مجارستان هم که حساب خود را از اتحادیه اروپا جدا کرده و ارتباط مستقیم اقتصادی خود را با روسیه تقویت کرده است.

در جمهوری اسلواکی پس از انتخاباتی که دراین کشور برگزار شد، نخست وزیری سکاندار شده که سیاست مجارستان را در ارتباط با روسیه می خواهد دنبال کند و به این ترتیب دو شکاف در اتحادیه اروپا و ناتو ایجاد می شود.

نخست وزیر اسلواکی روز گذشته در دیدار با سفیر روسیه دراین کشور گفت:

اسلواکی برای برقراری روابط استاندارد و معمولی با روسیه آمادگی دارد. اسلواکی باید برای دوره پس از پایان درگیری در اوکراین آماده شود.

از سوی دیگر، روز گذشته، علیرغم تحریم های امریک او اتحادیه اروپا لاوروف وزیرخارجه روسیه برای حضور در سازمان امنیت و همکاری اروپا که در مقدونیه برگزار می شود وارد این کشور شد و از او استقبال کامل کند. وزیر خارجه روسیه به مناسبت این اجلاس گفت: سازمان امنیت و همکاری اروپا در حال تبدیل شدن به ضمیمه ناتو و اتحادیه اروپا است. سازمانی که اگر مستقیم بگوییم، در آستانه پرتگاه است.

باید ببینیم سرمایه گذاری برای احیای این سازمان منطقی است و این سازمان میتواند خود را با واقعیت های توسعه  رهبری جهان تطبیق بدهد یا خیر.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: