ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۱ آذر

دستآورد بزرگ ایران

از حمله حماس به اسرائیل 
 
 

 

اسرائیل، حاضر به ادامه آتش بس نشده و از روز گذشته، بار دیگر بمباران غزه را آغاز کرد. البته نه با وسعتی که در گذشته این منطقه را بمباران می کرد. آغاز بمباران دوباره غزه این سئوال را پیش می آورد که به چه دلیل و انگیزه ای نتانیاهو و صهیونیست های نظامی و غیر نظامی حاضر در کابینه اش در شرایطی که موقعیت دولت بشدت در داخل اسرائیل و در صحنه جهانی متزلزل است بار دیگر بمباران غزه را آغاز کرد؟

شواهد نشان میدهد که نتانیاهو و فرماندهان ارشد نظامی اسرائیل برای جلوگیری از سقوط خود، حداقل نیازمند یک دستآورد در جنگ غزه هستند. این دستآورد، ویران ساختن غزه نیست، که چنین شد  و به رهبران حماس و یا تونل های آنها دست نیافتند. این دستآورد، آزادی زندانیان غیر نظامی هم نیست، که بسیاری از آنها آزاد شدند، بلکه فشار به حماس برای آزاد سازی نظامیان و بویژه دو ژنرال مهم ارتش اسرائیل است که در اسارت حماس بسر می برند. اسرائیل اگر میدانست آن ژنرالها در کجا هستند آن مکان را بمباران می کرد تا ژنرال های با اطلاعاتشان زیر آوار مدفون شوند. حتی از فردای ۸ اکتبر این هدف را داشتند. بنابراین، هم نتانیاهو و ارتش اسرائیل و هم حماس میدانند که مسئله اصلی در لحظه کنونی نظامیان به اسارت درآمده اسرائیل اند، چرا که دیگر اهداف تحقق نیافتنی است. یعنی نابودی حماس، راه یافتن به تونل های حماس و تصرف شمال و سپس جنوب غزه و سواحل نفت خیز مدیترانه.

سئوال بعدی اینست که چرا آن نظامیان تا این حد ارزش دارند؟

به این دلیل ساده که آنها فرماندهان واحدها ولشکرهای نظامی- امنیتی اند و مجری طرح های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل و سازمان های اطلاعاتی آن در داخل ایران بوده اند که با مهم ترین پایگاه اسرائیل در خارج از آن کشور، یعنی در جمهوری آذربایجان درارتباط بوده اند.

از همان فردای اعلام حمله حماس به داخل اسرائیل و انتشار اخبار دستگیری این دو ژنرال اسرائیل مشخص شد که این دستآورد بزرگ را حماس نمی تواند در تونل نگهدارد و یا به لبنان و عراق و سوریه بفرستد زیرا اسرائیل می توانست "رد" آنها را  پیدا کند. بنابراین، آنها به سرعت برق و باد به ایران منتقل شده اند و حالا ایران، آنها را تخلیه اطلاعاتی کرده و  اطلاعات بسیار مهمی را از عوامل اسرائیل در ایران، طرح ها و نقشه های اسرائیل در ارتباط با ایران و اطلاعاتی از طرز کار و ارتباطات اسرائیل با عوامل آن در ایران دارد. از جمله اطلاعاتی درباره ترور فخری نژاد و یا دانشمندان اتمی ایران و ربودن اسناد اتمی ایران و انتقال آن به آذربایجان و از آنجا به تل آویو و حتی سرنخ ترور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس.

برای ایران، در کنار دستآورد بزرگ نقش بر آب شدن روابط عادی کشورهای منطقه با اسرائیل و محاصره ایران، این بزرگترین دستآورد امنیتی و اطلاعاتی حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر بود.

روز گذشته خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس که آن را خبرگزاری اطلاعات سپاه میدانند نوشت:

 در عملیات طوفان الاقصی "مقاومت" (حماس) موفق شد سرورهای اطلاعاتی اسرائیل را به داخل غزه بیاورد. در این سرور نام بسیاری از جاسوس های اسرائیل و حتی جاسوس‌های داخل حکومت جمهوری اسلامی ایران وجود داشت.

عکس: یکی از دو ژنرال اسرائیلی که ۷ اکتبر در خواب دستگیر شد و به غزه برده شد. اگر فیسبوک مانند ۸ اکتبر این عکس را از فیسبوک پیک نت حذف کرد، خوانندگان فیسبوک پیک نت برای دیدن آن به تلگرام و به سایت پیک نت مراجعه کنند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: