ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۲ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرکز رهبری هولدینگ ها

نشانه های تق و لق شدن

پایه های اتاق بازرگانی

 
 
 

 

هر تحول اساسی در ایران، از دگرگونی سیستم اقتصادی مسلط بر جمهوری اسلامی آغاز می شود و گام نخست آن، کنترل اتاق بازرگانی است که با هر تحولی در این زمینه مخالف  است و در برابر آن مقاومت می کند. برکناری "سلاح ورزی" از راس اتاق بازرگانی شاید یک وجب پیشروی بود که فاصله دارد  تا برداشتن یک گام بلند. طرح دوباره لایحه تاسیس وزارت بازرگانی در مجلسی که عمر آن رو به پایان است نیز می تواند یک وجب دیگر به جلو باشد. روز گذشته خبر بررسی دوباره این لایحه در مجلس منتشر شد.

اتاق بازرگانی بعنوان تشکل هولدینگ های اقتصادی به این آسانی و با برکناری سلاح ورزی تسلیم نخواهد شد و نظرات او را ادامه خواهد داد. سلاح ورزی در اوج فشار برای برکناری او از ریاست هیات مدیره اتاق بازرگانی طی چند سخنرانی با صراحت کامل از سیاست نگاه به شرق انتقاد کرد و نشان داد که ریشه اختلاف با دولت و بیت رهبری در کجاست.

پس از سلاح ورزی محمد مرتضوی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران وارد میدان شد که در مصاحبه با رسانه های داخلی گفت:

مشکل دولت با اتاق ایران شخص حسین سلاح ورزی نیست، اختلاف با کسانی است که فهم درستی از اقتصاد ندارند و اقتصاد کمونیستی را ترویج می کنند.

بخش خصوصی (اتاق بازرگانی) معتقد است، اقتصاد ایران باید به اقتصاد جهانی وصل شود، اما عده ای اقتصاد متمرکز را می خواهند. سلاح ورزی، قربانی تقابل این دو طرز فکر شد. او نماینده طرز فکری است که معتقد است از ابتدای انقلاب هر شرکتی که مصادره شد، دستاوردی نداشته است.

افراد حاضر در اتاق ، سربازان وفادار حکومت قانونی کشور هستند. اتاق رییس محور نیست، بلکه ثروت محور و فکر محور است و ما، چه با حضور سلاح ورزی و چه بدون حضور او، مخالف نابودی منابع کشور هستیم.

محمد مرتضوی کیست؟

عضو هیات مدیره شرکت های تولید و فرآوری مواد معدنی ایران، گدارسنگ، سنگاب همدان، معدنی پیرتاک، فراسنگ محلات، معادن آذربایجان، فصلنامه سنگ، اروم کانسار، مدیر عامل و عضو هیات مدیره  فرامز تهران، مجتمع معادن نی ریز، سنگاب آذرشهر، عضو کمیته ملی برگزاری بیستمین کنگره جهانی معدن، مشاور وزیر معادن و فلزات در ستاد سیاست گذاری توسعه صادرات سنگ کشور- نایب رییس کنونی کمیسیون معادن اتاق ایران.

عکس: تجمع دانشجویان عدالتخواه در برابر ساختمان اتاق بازرگانی


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: