ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۴ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آغوش گشائی برزیل

به روی دولت انقلابی کوبا

روزنامه پراودا- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

اخیرا هیأتی متشکل از حدود ۳۰ تاجر برزیلی از بخش‌های هواپیمایی، کشاورزی، انرژی و بهداشت، برای تقویت روابط تجارت با کوبا و احیای روابط دوجانبه از هاوانا بازدید کرد. در این ارتباط مجله برزیلی Exame ، در تفسیری نوشت که روابط این کشور با کوبا، زمان "ژایر بولسونارو رئیس جمهور راست افراطی (۲۰۱۹-۲۰۲۲) هر چند به طور کامل قطع نشد اما به پایین‌ ترین سطح خود رسید. لولا رئیس جمهور جدید، از زمان روی کار آمدن در ژانویه ۲۰۲۳ اقدام به احیای روابط با ونزوئلا و کوبا کرد و با دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا در حاشیه نشست مالی جهانی که اوایل سال جاری در پاریس تشکیل شد دیدار کرد.
به گفته خورخه ویانا، رئیس آژانس گسترش صادرات و سرمایه گذاری برزیل (APEX)، در شرایط فعلی فرصت هایی برای بازرگانانی که در صدد تقویت روابط تجاری هستند، باز شد است. البته روابط تجاری ما باید از سر گرفته شود. بی معنی است که برزیل به کشورهای آمریکای مرکزی و دریای کارائیب از جمله کوبا بی توجهی کند، روشی که دولت گذشته طی چهار سال در پیش گرفته بود.
بر اساس گزارش APEX، برزیل چهارمین تامین کننده کالاهای کوبا پس از اسپانیا، چین و ایالات متحده است، اما صادرات این کشور در سال ۲۰۲۲ کمی بیش از نیمی از صادرات ۱۰ سال پیش به این جزیره بود. مواد غذایی، تجهیزات صنعتی و حمل و نقل و محصولات شیمیایی زمینه هایی هستند که بیشترین امکان صادرات به کوبا را دارند. اکنون ما در باره ایجاد یک مسیر هوایی تجاری که سائوپائولو و هاوانا را به هم متصل می کند صحبت می کنیم.

(رئیس جمهور کوبا به ایران سفر کرده و حالا باید دید، استقبال از وی در تهران و حتی دیدارش با رهبر جمهوری اسلامی به گسترش روابط تجاری و نظامی خواهد انجامید و یا در حد دیدار تشریفاتی باقی خواهد ماند. م)

 

https://gazeta-pravda.ru/issue/132-31481-14-dekabrya-2023-goda/zainteresovannost-v-torgovle-s-kuboy/

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۵ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: