ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۴ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

به بهانه نوشته های مهدی نصیری

سیاست قهرمان سازی

با دستگیری منتقدان خاتمه یافته؟

 
 
 
 
 

در دوران اخیر، چند بار از ما درباره موضع گیری ها و نوشته های حداقل یکسال اخیر امثال زیباکلام و مهدی نصیری سردبیر و یا عضو شورای سردبیری  روزنامه کیهان پیش از حسین شریعتمداری سئوال کرده اند که چرا نظام با امثال نصیری که مطالب انتقادی بسیار تندی می نویسد برخورد نمی کند اما با فلان جوانی که در جریان تظاهرات اعتراضی سال گذشته دستگیر شده شدید ترین برخورد ها را می کند؟

ما ضمن دفاع از آزادی بیان برای همگان و نه فقط برای غربگرایان جدید و قدیم در جمهوری اسلامی، اعتقاد داریم که مقامات تصمیم ساز و تصمیم گیر جمهوری اسلامی ظاهرا و برای نخستین بار به این نتیجه منطقی رسیده اند که بیخود و بی جهت از افرادی مانند آقای نصیری قهرمان نسازند. این اشتباه در گذشته انجام شد و افراد معترضی زندانی شدند که آزاد بودن آنها هیچ دردسری ایجاد نمی کرد اما با زندانی کردن آنها قهرمان سازی شد و سوژه برای جوائز مختلف و متعدد بین المللی. شاید آقای نصیری، بدش نمی آید دستگیر شود و به جمع قهرمانان بپیوندد. فعلا هرچه بنویسد و بگوید رسانه های فارسی زبان خارج از کشور به آن نمی پردازند و آن را پوشش خبری و تبلیغاتی قرار نمیدهد، اما به محض آنکه دستگیر شود، دسته های سینه زنی و عزاداری در تلویزیون های فارسی زبان خارج از کشور راه می افتند.

برای نمونه  نوشته اخیر آقای نصیری را بخوانید. آنچه را که مردم روزی دهها بار در خیابانها می بینند را ایشان سوژه چین ستیزی و حمله به سیاست های آقای خامنه ای کرده و نوشته است:

«در مسیر قم به تهران در تقاطعی نزدیک خیابان دانشگاه و بیت رهبری، معمولا با صحنه ای مواجه میشوم که دو سه دختر خردسال، در حال تکدی و شستن شیشه ماشین هستند.  بارها از خود پرسیده ام که اگر این دختران نوه آقای خامنه ای بودند، او چه حالی پیدا میکرد؟ آیا باز هم بر سیاست های فقر و فلاکت و‌ تحریم آفرین نظام پافشاری می کرد؟  همچنان اجازه می داد که چینی ها در یک فاصله ۹ ماهه چهار میلیارد دلار از بابت خرید نفت ایران تخفیف بگیرند؟ آیا نظام همچنان به تجهیز و تامین مالی و لجستیکی و تسلیحاتی ۶ ارتش برون مرزی (بخوانید همان گروه های نیابتی که امریکا می گوید) خود ادامه می داد؟ ...»

همانطور که ملاحظه کردید، تمام صغرا کبراهای آقای نصیری تشویق سیاست دنباله روی از غرب و دوری از چین و روسیه است. یعنی تسلیم شدن به فشارهای امریکا و اسرائیل. ایشان بدش نمی آید که با همین نوشته های "عسس بیا منو بگیر" زندانی شود تا تلویزیون های فارسی زبان خارج که همین سیاست را دارند برایش تعزیه راه اندازی کنند. ما امیدواریم نه تنها ایشان دستگیر نشود، بلکه بقیه ای که در زندان هستند و به آنها اشاره کردیم نیز آزاد شوند. حتی اگر همین حرف های آقای نصیری را بزنند و بنویسند.

عکس برگردان امثال مهدی نصیری،  امثال حجت الاسلام پناهیان و مرتضی آقا تهرانی اند و مردم لای این دو تیغه یک قیچی گیر کرده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۵ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: