ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۴ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۴ آذر

نتانیاهو و زلنسکی

سرنوشتی مشترک پیدا کرده اند!

 
 
 

 

نتانیاهو با آغاز دوباره بمباران غزه، از بیم مرگ، دست به خودکشی زده است. تلفات نظامی و غیر نظامی اسرائیل در دور جدید جنگ غزه به مراتب بیشتر از دور اول گزارش شده است. حتی شبکه های عرب زبان اسرائیل نیز گزارش داده اند که تنها در ۲۴ ساعت گذشته (روز یکشنبه) اسرائیل ۲۵ تانک و خودرو زرهی از دست داده و شمار تلفات ارتش اسرائیل در همین ۲۴ ساعت بالغ بر ۷۵ نفر  است.

خبرگزاری ها این اطلاعات را منتشر نمی کنند و این درحالی است که حزب الله لبنان نیز شدید تر از دور اول جنگ غزه شلیک موشک به سمت شهرها و اهداف اسرائیلی را بیشتر و شدید تر کرده است. حمله به پایگاه های  امریکا توسط شبه نظامیان عراق نیز وسیع تر شده و از سوریه نیز موشک به سمت اسرائیل شلیک شده است. این گزارش های جنگی، در کنار تشدید حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی های اسرائیلی نیز افزایش یافته که این خود عرصه دیگری از جنگ با اسرائیل است. یعنی جنگ اقتصادی.

برای درک پیش بینی خودکشی نتانیاهو از ترس مرگ، توجه کنید به گزارش روزنامه «اسرائیل هیوم» که روز گذشته اعلام کرد: «پس از توقف دو ماهه روند، محاکمه بنیامین نتانیاهو، به اتهام فساد، ازسرگیری این محاکمه بزودی شروع می‌شود. جلسه محاکمه از امروز (دوشنبه) با شهادت «عیران بوشنیک»، بازپرس پرونده فساد نتانیاهو آغاز شد. قرار است ، بازپرس و بازرس اداره اوراق بهادار اسرائیل در دادگاه شهادت بدهند.»

نتانیاهو می خواهد به بهانه شرایط جنگی، جلوی این محاکمه را بگیرد و از سوی دیگر محافل پرنفوذ اسرائیلی که از آینده جنگ غزه بیمناک اند و فشارها برای استعفای نتانیاهو را بی نتیجه تشخیص داده اند، سعی می کنند با ادامه محاکمه وی، او را خلع مقام و مسئولیت کنند.

از عجایب است که موقعیت نتانیاهو در اسرائیل و زلنسکی در اوکراین بسیار به هم شباهت پیدا کرده است.

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۵ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: