ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۵ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تظاهرات کم نظیر در امریکا

علیه اسرائیل و در حمایت از فلسطین

روزنامه پراودا- ترجمه: نعمت بوستانی

 
 
 

 

بمباران دوباره غزه توسط  اسرائیل، پس از یک آتش‌ بس کوتاه ، موج جدیدی از همبستگی جهانی با مردم فلسطین را برانگیخته است.

هزاران نفر برای نشان دادن حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن سیاست های اسرائیل و آمریکا در واشنگتن و نیویورک به خیابان آمدند. معترضان شعارهائی حمل می کردند با این مضمون: "نسل کشی را متوقف کنید!"، "من در کنار غزه هستم!".

روزهای شنبه و یکشنبه در نیویورک، تظاهرکنندگان در پارک مرکزی اجتماع کرده و سپس به طرف میدان تایمز حرکت کردند تا جایی که این میدان مملو از جمعیت شد.

در واشنگتن، حامیان فلسطین در تظاهراتی به یاد کودکان کشته شده در حملات هوایی اسرائیل، با شعار "آتش بس اکنون!"عروسک های کفن پوش را مقابل کاخ سفید بر زمین گذاشتند.

تظاهرکنندگان از اقدامات رئیس جمهور آمریکا و دولت او در حمایت از تجاوزات اسرائیل ابراز خشم کردند و شعار"اشغال در نوار غزه را متوقف کنید!" سر دادند.

در "جورجیا"، یک معترض که پرچم فلسطین را در دست داشت، در مقابل کنسولگری اسرائیل در "آتلانتا خود را به آتش کشید.

تظاهرات گسترده ای برای پایان دادن به خونریزی ها در باریکه غزه در پایتخت اسپانیا نیز برگزار شد.  راهپیمایی تظاهر کنندگان که از نزدیک ایستگاه قطار "آتوچا" آغاز و تا "پلازا پروینسیا" ادامه یافت. تظاهر کنندگان شعار میدادند "مادرید با فلسطین" ، "اسرائیل می کشد، اروپا حمایت می کند"، "فلسطین، آزادی"، "این جنگ نیست، نسل کشی است"، "از رودخانه تا دریا، فلسطین پیروز خواهد شد".
سازمان دهندگان این تظاهرات از مقامات اسپانیایی خواستند کنسولگری های اسرائیل در این کشور را ببندند و روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع کنند. همچنین ممنوعیت ارسال سلاح به اسرائیل را اعمال کنند.

https://gazeta-pravda.ru/issue/133-31482-56-dekabrya-2023-goda/politicheskiy-protest-za-rubezhom133-23/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۶ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: