ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نگاهی به سخنان وزیر دفاع آلمان

آش اوکراین آنقدر شور شده

که آشپز(آلمان) هم آن را نمیخورد

 
 
 

 

 

آلمان و امریکا، دو بال "ناتو" هستند که سیاستی واحد را در جنگ اوکراین دنبال کرده اند. البته هزینه این جنگ بیشتر بر دوش آلمان بوده تا امریکا، بویژه که با انفجار تروریستی لوله گاز استریم 2، ضربه مهلکی به اقتصاد آن  بعنوان اقتصاد برتر اروپا و رهبری سیاسی و اقتصادی اش در اتحادیه اروپا وارد آمد. معلوم نیست که اگر صدراعظم آلمان "شولتز" نشده بود و وزیر خارجه اش "آلنا باروبک"، این پیروی و همسوئی با سیاست امریکا در اوکراین انجام نمی شد، فقط شاید اگر امثال شرودر یا ویلی برانت صدراعظم بودند و وزیر خارجه آلمان شخصیتی مانند "گنشر" آلمان تا این حد تابع و ذلیل امریکا نمی بود. از این دل این ذلالت و پیروی، اقتصاد متلاشی شده آلمان طی دو سال اخیر بیرون آمده است، تا حدی که وزیر دفاع این کشور دو روز پیش درباره ادامه کمک نظامی و مالی به دولت اوکراین گفت:

"ما متحد اوکراین نیستیم. این بدان معناست که ما در شرایطی نیستیم که ما را ملزم به دخالت در چارچوب اتحاد کنند. از قبل هشدار داده بودیم که اتحادیه اروپا احتمالا نمی تواند به وعده خود مبنی بر تامین ۱ میلیون گلوله توپ به اوکراین تا بهار عمل کند."

از قدیم گفته اند "آش که شور شود، آشپز هم آن را نمی خورد". اوضاع ارتش اوکراین در تمام جبهه ها خراب است، اختلاف در دولت و ارتش رو به گسترش است و افشای قاچاق سلاح های اهدائی و ارسال و فروش آنها در بازار آزاد نیز مزید بر علت ها شده است. طبیعی است که در چنین شرایطی وزیر دفاع آلمان که شانس صدراعظمی آلمان را دارد، اندکی به افکار عمومی آلمان نزدیک شده و سخنانی خلاف سخنان و سیاست های صدراعظم کنونی این کشور بگوید. بویژه که تازه ترین نظرسنجی ها نشان میدهد که تنها ۲۰ در صد مردم آلمان صدراعظم بودن "شولتز" را تائید می کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۱ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: