ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۲۱ آذر

علی خامنه ای:

کسی بهتر از من می آید! 
 
 

 

در این روزها، یکبار دیگر بحث جانشینی و در حقیقت یافتن جانشین و یا حدس زدن در باره جانشین آقای خامنه ای در برخی محافل زمزمه می شود. در گذشته نیز هر بار که رهبر جمهوری اسلامی غیبتی یک یا دو هفته ای داشته، این زمزمه ها آغاز می شده است. شاید این بار هم، ادامه همان زمزمه های قدیمی باشد، مگر اخبار و نشانه هائی هم ضمیمه این زمزمه ها باشد. بویژه که این زمزمه ها با اشاره به عبور آسمانی پوتین از فراز ایران و فرود نیآمدن هواپیمایش در تهران، آغاز شده است.

چه زمزمه های این بار هم، مثل زمزمه های گذشته باشد و چه مربوط به سرما خوردگی و بیماری معمولی و طبیعی، یک نکته بصورت جدی مطرح است و آن هم مسئله جانشینی وی، بدلیل سن و سال است. شاید اشارات اخیر یکی، دو نفر از اعضای مجلس خبرگان در همین زمینه نیز در بالا گرفتن زمزمه های کنونی بی تاثیر نبوده باشد. برخی از روحانیون، مانند علم الهدا امام جمعه مشهد هم شاید این روزها در برابر آینه قد و بالای خودشان را برانداز می کنند تا ببینند شرایط رهبری را دارند؟ اخیرا برای علم الهدا - به سبک دیدارهای رهبر جمهوری اسلامی-، کسانی را به دیدارش می برند و او نیز به سبک علی خامنه ای یک پله بالاتر از ملاقات کنندگان می نشیند و سخنرانی می کند. از جمله در دیدار هفته گذشته اش که زنان نماینده مجلس را به دیدارش برده بودند. کسان دیگری هم احتمالا این روزها مقابل آینه می ایستند، اما با یقین می توان گفت که هیچکدام از اعضای مجلس خبرگان را نباید جدی گرفت، حتی ابراهیم رئیسی را که نه صوت خوبی دارد، نه سخنران خوبی است و نه سابقه و آگاهی سیاسی و مدیریت دارد. هنوز هم شاید، از درون بیت رهبری کسی را در نظر گرفته باشند و شاید هم در یک پرش دوگام، ابتدا شورای رهبری تشکیل شود و سپس یکی از میان اعضای این شورا نامزد رهبری شود.

حدود سه هفته پیش، یکی از جوانان عدالتخواه که به دیدار رهبر جمهوری اسلامی برده شده بودند، با نگرانی از ایشان می پرسد: ما نگرانیم که چه کسی جانشین شما خواهد شد! و علی خامنه ای گفته بود: "کسی بهتراز من"

این کس بهتر را نمیتوان در حوزه علمیه و در مجلس خبرگان یافت و به همین دلیل و با توجه به قاطعیت پاسخی که آن جوان از زبان علی خامنه ای شنیده، لابد فرد بهتر انتخاب شده؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: