ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۲ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تلفات سنگین ارتش اسرائیل

انتشار خبرهائی که شاید

نشانه آتش بس در غزه باشد!

 
 
 

 

 

روز گذشته مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر ضرورت آتش بس فوری در غزه را دستور بحث خود قرار داد. از سوی دیگر چند خبر کوتاه اما مهم، در ارتباط با جنگ غزه منتشر شده که در کنار هم، یکدیگر را کامل می کنند.

نخست این که وزیر دفاع اسرائیل با یک گام به عقب اعلام کرد که اسرائیل قصد اشغال غزه را ندارد. گویا دولت لبنان قبول کرده که مرزهای این کشور با اسرائیل را به ارتش آن کشور بسپارد و حزب الله نیز این طرح را پذیرفته است.

سخنگوی شورای امنیت امریکا نیز روز گذشته گفت: ما به ایران پیام داده‌ایم که خواهان مناقشه‌ جدید در منطقه نیستیم.  واشنگتن نگران گسترش جنگ غزه است. ما نمی‌خواهیم شاهد ایجاد یک جبهه جدید در مرز اسرائیل و لبنان باشیم.

در خود غزه، روز گذشته آتشباری میان دو طرف بطور محسوسی کاهش داشته است و اسرائیل با رساندن مواد غذائی و سوخت از مرز مصر به غزه موافقت کرده است.

در خلیج فارس، دریای سرخ و تنگه باب المندب نیز اقدام تازه ای از سوی دولت یمن علیه کشتی های اسرائیلی صورت نگرفته، جز یک مورد که از حرکت یک کشتی اسرائیلی جلوگیری شده، اما این کشتی به ساحل یمن منتقل نشده و ارتش یمن نیز وارد آن نشده است.

بدون هر نوع خوش بینی، صرفا اخبار را منتشر کردیم. البته باید توجه داشت که بتدریج خبرهای مربوط به ضربات وسیع به نیروی زمینی ارتش اسرائیل و تلفات بسیار زیاد نفرات ارتش این کشور در عملیات غزه نیز منتشر شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: