ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۵ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کنفرانس سالانه پوتین در مسکو

ویران سازی غزه را ببینید

و با جنگ اوکراین مقایسه کنید

 
 
 

 

 

پوتین در کنفرانس خبری سالانه خود که بطور سنتی در هفته های آخر سال میلادی برگزار می شود، مسائلی در ارتباط با جنگ اوکراین، جنگ غزه، موقعیت اقتصادی روسیه و دلار زدائی مطرح کرد. این مسائل در سئوالات خبرنگاران حاضر در این کنفرانس مطرح شد و پوتین به آنها پاسخ داد. نکات برجسته این کنفرانس را می خوانید:

 

وظیفه اصلی ما تقویت حاکمیت فدراسیون روسیه، امنیت مرزها، تضمین حقوق و آزادی های شهروندان است. برای این هدف اقتصاد روسیه از قدرت کافی برای حرکت رو به جلو برخوردار است. توانایی روسیه در حال رشد است و این یکی از زمینه سازی های قدرت  روسیه است. شاخص اصلی رشد اقتصاد روسیه اکنون 3.5٪ است، که این شاخص خوبی است و کاهش سال گذشته در حال جبران است. تلاش ما اینست که توسعه پایدار روسیه در میان مدت تضمین شود.

اما درباره عملیات ویژه ما در اوکراین:

اهداف عملیات نظامی ویژه تغییر نمی کند. نازی زدایی ، غیرنظامی و بی طرف اوکراین از اهداف ماست. . در اوکراین، نازی ها تبدیل شده اند به قهرمانان ملی.( رهبر نازی ها در زمان هیتلر که پس از اشغال اوکراین توسط ارتش ورماخت توسط آلمان بر سر قدرت آمد  "باندرا" نام داشت و حالا نازی های اوکراین او را تبدیل کرده اند به قهرمان ملی!) ما بارها اعلام کردم که در اوکراین فاشیزم حاکم شده اما نخواستند این را بپذیرند.

اوکراین باید غیر نظامی شود و البته گزینه های مختلفی برای غیرنظامی کردن وجود دارد. یا به توافق می رسند یا از راه زور موضوع حل می شود. این چیزی است که ما برای آن تلاش خواهیم کرد.

عادی سازی روابط با اتحادیه اروپا هم تنها بستگی به ما ندارد، این ما نبودیم که روابط را خراب کردیم، بلکه آنها پیشقدم شدند و سعی می کنند ما را تحت فشار قرار دهند.

اما درباره امریکا. باید بگویم که در این باره هنوز هیچ زمینه ای برای ایجاد روابط با آمریکا وجود ندارد. سیاست های امپریالیستی مانع رابطه با روسیه است . ادامه جنگ در اوکراین هم نتیجه همین سیاست امپریالیستی است که منجر به نابودی اوکراین و مردم آن شده است. خود نظامیان اوکراینی می گوید جنگ یک جاده یکطرفه است. اما در نیمه راه این جاده، کی یف نه پول دارد و دیگر حاضرند پول و سلاح به آن برسانند و به همین دلیل رئیس جمهور این کشور برای گرفتن پول به امریکا رفته و دور اروپا می گردد و التماس می کند. دراین سفرها سعی می کند آنهائی را که از آنها پول و کمک طلب می کند قانع کند که " ضد حمله" تابستان موفقیت آمیز بوده است.

درحالیکه در تمام طول خط مقدم جبهه ها، نیروهای روسی در حال پیشروی هستند. در جریان ضد حمله ای که مدعی موفقیت آن هستند، اوکراین 747 تانک و 2300 خودروی زرهی را از دست داد و این غیر آمار تلفات نظامی است. غرب هر آنچه را که وعده داده بود، حتی بیشتر، به اوکراین داد.

در اینجا درباره احضار سربازان ذخیره مطرح شد. باید بگویم که موج دوم بسیج در روسیه وجود نخواهد داشت؛ امروز چنین نیازی وجود ندارد. روسیه قصد دارد تا سال 2030 بیش از هزار هواپیما تولید کند.

درباره زمستان سرد و گاز روسیه هم باید بگویم این که اروپا گاز کافی دریافت نمی کند مشکل ما نیست - ما خطوط لوله گاز را نبستیم، ما نورد استریم را منفجر نکردیم. نورد استریم به احتمال زیاد توسط آمریکایی ها منفجر شد.

درباره سئوالاتی که درباره غزه مطرح شده باید بگویم که تلفات غزه مطابق آماری که در غرب منتشر شد بیشتر از تلفات 22 ماه غیر نظامیان جنگ اوکراین است. این تعداد کشته در نوار غزه طی دو ماه صورت گرفته است. روسیه هنگامی که پل کریمه مورد هدف قرار گرفت، به زیرساخت های انرژی در اوکراین حمله کرد، اما در غزه، اسرائیل همه انواع زیرساخت ها از جاده ها، مدارس، بیمارستان ها، نیروگاه ها و مخازن آب را هدف قرار داد. مناطق غیرنظامی را به طور کامل ویران کرد. کودکان و زنان کشته شدند. به گفته بسیاری از تحلیلگران، بمباران نوار غزه توسط اسرائیل از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون دیده نشده است. بنابراین بله، اختلاف بین اوکراین و غزه فاحش است. آنچه در غزه در حال رخ دادن است یک فاجعه است. ما ارسال تجهیزات و دارو به نوار غزه را افزایش خواهیم داد.

درباره المپیک و موانعی که برای حضور ورزشکاران ما بوجود آورده اند هم باید بگویم که ورزشکاران ما سالهاست در مسابقات و تمرین ها شرکت می کنند و مردم آنها می شناسند، بنابراین حتی اگر بدون پرچم هم در المپیک شرکت کنند مردم آنها را می شناسند.

شما به عملیات ویژه نظامی در اوکراین و آنچه در غزه در حال وقوع است نگاه کنید، و "تفاوت را ببینید."

درباره پول ملی سئوال شد. جانشین کردن پول ملی با دلار مشکلات جدی اجتماعی-اقتصادی دارد که باید برطرف شود.

سهم روبل در تجارت خارجی روسیه در ماه سپتامبر به 40 درصد و یوان به 33 درصد رسید. دلار و یورو به 24 درصد کاهش یافت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: