ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
  مجارستان و اسلواکی
حساب خود را از ناتو جدا کرده‌اند
نیوز اکونومیک- ترجمه بهمن دوستدار
 
 
 

 

 

 مناسبات دولت مجارستان با ناتو و در راس آن "امریکا" روز به روز و با ادامه استقلال نظر اوربان نخست وزیر آن کشور در برابر ناتو و سیاست جنگی آن در اوکراین تیره تر می شود. این مخالفت بتدریج تبدیل به برخی افشاگری ها شده است. از جمله وزیر خارجه مجارستان "پیتر سییارتو" درباره استقبال تحقیرآمیز واشنگتن از او در سال 2014، گفت:
«در سپتامبر 2014 بعد از آنکه وزیر خارجه شدم به واشنگتن رفتم. در آنجا به من فهماندند که اگر نخست وزیری اوربان در کاخ سفید پذیرفته نشود، وزیر امور خارجه نیز از من استقبال نخواهد کرد. من و "ویکتوریا نولند" که اکنون معاون وزیر خارجه امریکا است، پشت یک میز کوچک قهوه ای نشستیم و او یک یاداشت دو صفحه ای را به طرف من پرت کرد. او طی یک اولتیماتوم به من فهماند که یا مجارستان معیارهای نوشته شده در این یادداشت را اجراء می کند و یا ما نمی توانیم در مورد روابط دوجانبه صحبت کنیم. این یادداشت حاوی پیشنهادهایی در مورد چگونگی تغییر قانون اساسی، قانون کنترل رسانه ها و قوانینی بود که باید بر کلیسای بوداپست تحمیل می شد.
من این خواسته ها را رد کردم و از همان زمان بر من محرز شد که ما در روابط پیش رو با دموکرات های کاخ سفید مشکلات زیاد خواهیم داشت.»
همزمان با این افشاگری وزیر خارجه مجارستان، نخست وزیر جدید جمهوری اسلواک
ی، عضو دیگر ناتو و اتحادیه اروپا نیز در یک کنفرانس مشترک خبری با استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت: «حمایت ناتو از رژیم کیف تنها منجر به قربانی شدن صدها هزار نفر در جنگی شده اند که رهبری آن با واشنگتن است. من و دبیرکل ناتو دیدگاه های متفاوتی درباره جنگ اوکراین داریم.»
https://t.me/NewsEconomics


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: