ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

امریکا بمب به اسرائیل میدهد

و از بمباران غزه انتقاد می کند!

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

مقام‌های آمریکای در حرف از رهبری اسرائیل انتقاد می‌کنند تا خود را از«قتل عام» در غزه مبرا کنند، اما همزمان واشنگتن از تصویب قطعنامه آتش‌ بس در سازمان ملل جلوگیری می‌کند.

این بخشی از مصاحبه "گیلبرت اشکار"، استاد مطالعات توسعه و روابط بین‌الملل، دانشکده مطالعات شرقی و آفریقایی دانشگاه لندن است. او اضافه می کند:

قتل عام در غزه فقط مایه شرمساری است. بسیاری از وکلای متخصص در حقوق بین الملل متقاعد شده اند که با توجه به رویدادهایی که در منطقه رخ می دهد، ما اکنون اساساً در حال ورود به ورطه نسل کشی هستیم. یک درصد جمعیت غزه تاکنون کشته شده اند که بیشترین رقم شامل کودکان می شود.
 
بیش از ۸۰ درصد جمعیت مجبور به ترک خانه های خود شده اند. بیشتر از نیمی از ساختمان های نوار غزه ویران شده است. ما برای سال های طولانی چیزی شبیه به این حد نابودی در چنین مقیاسی را ندیده بودیم. ایالات متحده حتی با آتش بس مخالفت می کند، در حالی که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل فرد رادیکالی نیست و واقعاً فقط وظیفه خود را انجام می دهد و تلاش می کند تا نظرخود را که با منشور سازمان ملل متحد مطابقت دارد پیش ببرد. از زمان شروع جنگ، حدود دویست هواپیما با سلاح های آمریکایی، از جمله بمب هایی به وزن ۲۰۰۰ پوند (۹۰۷ کیلوگرم ) در اسرائیل فرود آمده اند. استفاده از چنین بمب هایی در مناطق شهری با جمعیت کم و متراکم در غزه  به سادگی یک جنایت است، این یک نسل کشی واقعی است و مسئولیت آن کاملا بر عهده ایالات متحده آمریکا است.

 

https://russian.rt.com/inotv/2023-12-10/SSHA-prichastni-k-massovim-ubijstvam

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: