ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

این دولت خواهان نظامی شدن ژاپن است

متلاشی شدن دولت ژاپن

زیر فشار رسوائی یک کلاهبرداری

 
 
 

 

 

چهار وزیر دولت ژاپن بدلیل دست داشتن در یک کلاهبرداری مالیاتی استعفا دادند. وزرای اقتصاد، تجارت و صنعت، امور خارجه و کشاورزی. پنج معاون وزیر و شمار دیگری از مقامات ارشد دولت ژاپن نیز یا برکنار شدند  و یا خود کنار رفتند و بدنبال آن شماری از نمایندگان مجلس نیز زیر فشار  رسوائی یک کلاهبرداری استعفا داده و مجلس را ترک کردند. اکنون ماندن و یا کنار رفتن نخست وزیر و کل دولت مطرح است.

به نوشته روزنامه لیبراسیون، روزنامه کمونیستی ژاپن "آکاهاتا" در ارتباط با این کلاهبرداری و ریزش دولت ژاپن نوشت: حزب حاکم ژاپن درآمدهای غیر شفاف دارد که باید بررسی شود. همچنین باید بررسی شود مقامات طی سالهای حاکمیت حزب حاکم چقدر به جیب زده اند.

تا کنون چند صد میلیون ین (بیش از ۲.۳ میلیون یورو) کلاهبرداری و دزدی دولتی ها توسط دادستانی ژاپن کشف شده است.

نخست وزیر ژاپن که زیر فشار افکار عمومی و تظاهرات خیابانی مردم است، برای جلوگیری از سقوط دولت دست به ترمیم کابینه زده است اما مطبوعات ژاپن می نویسند که اعتماد مردم ژاپن به دولت از بین رفته است.

بر اساس نظرسنجی شبکه عمومی  NHK،  بیش از ۵۸ درصد مردم دیگر اعتماد به دولت ندارند.

حزب حاکم ( PLD)  از سال ۲۰۲۱  دولت ژاپن را در اختیار دارد.

"آبه" نخست وزیر سابق ژاپن که به طرز مشکوکی ترور شد مخالف نظامی شدن ژاپن و خصومت با روسیه بود. اما نخست وزیر کنونی که حزب "آبه" انشعاب کرده است، خواهان تغییر قانون اساسی و نظامی شدن ژاپن است، امری که بدون تغییر قانون اساسی عملا با توصیه امریکا اجرا و در حال تکامل است. مطابق این قانون که در پایان جنگ جهانی دوم وضع شد، ژاپن حق داشتن ارتش ندارد و تنها مجاز به داشتن نیروی دفاعی در چارچوب مرزی ژاپن است.

. Japon : fraudes fiscales et démissions en cascade à la tête de l’État, remaniement attendu - L'Humanité (humanite.fr)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: