ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آمار غیر رسمی از تلفات ۳۵۰۰ نفری ارتش

با آتش بس دوم درغزه

نتانیاهو سقوط خواهد کرد؟ 
 
 

 

 

بیش از ۱۳۰ تن از کارکنان وزارت امنیت داخلی آمریکا در نامه‌ای از کاخ سفید خواستند که برای آتش‌بس فوری در غزه اقدام کند.

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان نیز شنبه شب نیز بخش هائی از نامه به "الخاندرو مایورکاس" وزیر امنیت داخلی آمریکا را خواند که در آن نوشته شده است:

ما به همکاران خود در کنگره، وزارت خارجه، قوه مجریه و «اداره توسعه بین‌المللی آمریکا» که خواستار آتش‌بس و توقف فوری جنگ شده‌اند، ملحق می‌شویم. نتانیاهو میداند که با آتش بس دوم، کار او نیز تمام می شود.

لاپید، وزیر خارجه و نخست وزیر گذشته اسرائیل نیز که از ابتدای جنگ غزه به مخالفت با نتانیاهو برخاست، دو روز پیش و درحالیکه بار دیگر مقامات کاخ سفید راهی اسرائیل شده اند تا آتش بس غزه را بار دیگر به نتانیاهو تحمیل کنند، با آگاهی از  همین تمایل کاخ سفید گفت: "ادامه نخست‌وزیری نتانیاهو ممکن نیست. چرا نمی شود در زمان جنگ انتخابات برگزار کرد."

در یک خبر دیگر؛ منابع امنیتی مصر گفته اند که مقامات اسرائیلی در تماس با برخی واسطه های مذاکره غیر مستقیم با حماس برخی پیشنهادهای خود را با آنها در میان گذاشته است تا به حماس منتقل شود.

خبرگزاری رویترز که خبر بالا را منتتشر کرده، افزوده است:

مقامات اسرائیلی برای دستیابی به یک توافق جدید برای توقف حملات و آزادی زندانیان فلسطینی در ازای آزادی گروگان‌های اسرائیلی در غزه، تمایل بیشتری از خود نشان می‌دهند.

و باز در یک خبر دیگر، نتانیاهو که میداند بزودی باید پست نخست وزیر را ترک کرده و اندک زمانی بعد محاکمه شود، روز گذشته، برای توجیه جنایاتی که درغزه مرتکب شده و همچنین فریب افکار عمومی اسرائیل گفت: "ما با جنگی علیه موجودیت خود روبرو هستیم و باید تا پایان آن را ادامه دهیم."

سخنگوی ارتش اسرائیل در نفی نظرات نتانیاهو، در مصاحبه با شبکه سی ان ان  روزگذشته گفت: نظامیان ما خسته شده اند و برخی از آنها یک‌ونیم ماه است که در میدان نبرد هستند. حماس از ترفندهای خاصی برای گیج کردن و به دام انداختن نظامیان ما استفاده می‌کند.

درحاشیه همه این نظرات، رسانه های اسرائیل نیز اعتراف کرده اند که درجریان جنگ غزه حداقل ۳ هزار و ۵۰۰ نظامی اسرائیل که برخی از آنها درجات بالای نظامی داشته اند کشته شده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: