ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با کشتی گیری آگاهانه

"یمن" گلوی اقتصادی اسرائیل را

در دریای سرخ گرفته است!

 
 
 

 

 

ارتش پرقدرت یمن که گفته می شود، دولت و ارتش بخش کوچک از خاک یمن هم بزودی به آن ملحق خواهد شد، رهگیری کشتی های اسرائیلی و یا کشتی هائی که متعلق به اسرائیل نیستند اما مقصدشان بندر ایلات در اسرائیل است را همراه کرده است یا یک تاکتیک سیاسی. آنها دیگر به شیوه روزهای نخست، نه کشتی را تصاحب می کنند و نه ناشناخته به سوی آن موشک شلیک می کنند، بلکه کشتی ها را در باب المندب متوقف ساخته و پس از بازبینی و کنترل محموله آنها و مقصدشان، تصمیم می گیرند که با ادامه حرکت آنها موافقت کنند و یا مخالفت. گاه متوقف ساختن این کشتی ها با شلیک موشک بصورت اخطار صورت می گیرد. گفته می شود تاکنون نزدیک به ۸۰ کشتی به این طریق متوقف شده و تحت کنترل قرار گرفته اند و از حرکت آنها جلوگیری شده است. این سیاست، به اسرائیل وامریکا اجازه این تبلیغ را نمیدهد که ارتش یمن کشتیرانی در دریای سرخ را مختل کرده و باید یک ارتش مشترک برای مقابله با آن ترتیب بدهیم، زیرا یمن نشان داده که تنها با کشتی های اسرائیلی و یا آنها به مقصد بندر ایلات اسرائیل در حرکت هستند مسئله دارد.

اغلب مطبوعات و رسانه های ایران که جرات ندارند از اسرائیل حمایت کنند، در مطالبشان ذوق زده از بمباران یمن می نویسند و این درحالی است که حتی ناو آیزنهاور امریکا منطقه را ترک کرده و فعلا فشار در تل آویو روی اسرائیل است.

برخی شرکت های کشتیرانی که عمدتا نقش انتقال بار به اسرائیل و یا برعکس را داشته اند، فعالیت خود را این مسیر متوقف کرده اند. از جمله شرکت کشتیرانی  «سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام» که روز شنبه اعلام کرد که فعلا مسیر دریای سرخ را متوقف کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: