ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

وزیر دفاع سابق انگلستان

اسرائیل خشم ونفرت را

علیه یهودیان بوجود آورده

 
 
 
 
 

 

"بن والاس"، وزیر دفاع سابق انگلیس از حزب حاکم محافظه کار انگلستان در اظهار نظری که روزنامه دیلی تلگراف منتشر کرد، نسبت به واقعیتی درباره آینده اسرائیل در جهان هشدار داد که تاکنون بسیاری از تحلیلگران سیاسی آن را می گفتند و می نوشتند. این واقعیت که با کشتاری که اکنون اسرائیل مرتکب می شود، خشم و نفرتی را نه تنها نسبت به اسرائیل بلکه علیه یهودیان بوجود آورده و می آورد که جبران آن در آینده تقریبا نا ممکن است.

او درباره جنایاتی که اسرائیل در غزه مرتکب می شود گفت:

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل کنوانسیون ژنو را به خطر می‌اندازد و «حق» خود را تضعیف می‌کند. استفاده از نیروی متناسب قانونی است، اما مجازات جمعی و کوچ اجباری غیرنظامیان خیر. همچنین تعقیب و پیگیری حماس مشروع است، اما نابودی نوار غزه خیر.

در این اظهار نظر که خواه ناخواه همآهنگی دارد با سیاست انگلستان بعنوان حامی اسرائیل، درباره همان موقعیتی صحبت شده که درباره نتانیاهو مطرح است. این که او میداند که اگر با آتش بس موافقت کند باید از نخست وزیری کنار رفته و خود را آماده محاکمه کند.

"بن والاس" اضافه کرد:

ما وارد دوره خطرناکی می‌شویم که اقتدار تل‌آویو مبنی بر دفاع، به دلیل اقداماتش در حال تضعیف است. نتانیاهو در حال ارتکاب اشتباهی است که امکان دارد اقتدار حقوقی و همچنین اخلاقی خود را از دست بدهد.  نسل کنونی سیاستمداران اسرائیلی دردسرساز هستند و نخست‌وزیر تندرو آن اهداف بلندمدت را نادیده می‌گیرد زیرا کابینه‌اش در وهله اول از حملات حماس غافلگیر شد. اما اگر او فکر می‌کند که با خشم و کشتار می‌تواند این مسائل را سامان دهد، سخت در اشتباه است. روش‌هایی که او در پیش گرفته، مشکلی را حل نخواهند کرد. در واقع من معتقدم که تاکتیک‌های نتانیاهو موجب تشدید تنش‌ها تا ۵۰ سال دیگر خواهد شد.

پیش از آنکه کسی بگوید که من خواستار آتش‌بس با حماس هستم، خودم می‌گویم که خواستار چنین چیزی نیستم. نمی‌توانید با حماس آتش‌بسی داشته باشید مگر اینکه خود آن‌ها اعلام کنند که آماده چنین چیزی هستند. چیزی که من می‌گویم این است که تل‌آویو باید روش بی‌ملاحظه و نسنجیده حمله را متوقف کرده و به روش مختلفی با حماس مبارزه کند.

https://www.theguardian.com/world/2023/dec/18/israel-killing-rage-fuel-conflict-50-years-warns-ex-uk-defence-secretary-ben-wallace


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۰ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: