اعتراف شهردار کیف:

مناطقی که به روسیه پیوسته‌اند

دیگر متعلق به اوکراین نیستند!

 

حرکت مستقل مجارستان

نشانه شکاف در ناتوست!

ریا نووستی- نعمت بوستانی

(پیک هفته ۱۰۹) ۱ آبان ماه ۱۴۰۲ - ۲۳ اکتبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


اول ابان

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


اول ابان

رویدادهای
منطقه و جهان


اول ابان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


اول ابان

 منتخب اخبار
شهرستان ها


اول ابان

منتخب اخبار ورزشی


اول ابان

منتخب اخبار اقتصادی

رادیو پیک

چهارشنبه ۲۶ مهر به روز شد


عنوان اول پیک نت اول آبان

وحشت و ترس یهودیان

در سراسر امریکا و اروپا

بمباران غزه توسط اسرائیل، تا همینجای کار هم، نه تنها در خود اسرائیل موجب تظاهرات اعتراضی مردم شده، بلکه در کشورهای اروپائی حامی اسرائیل نیز زیر پای احزاب حاکم را سست کرده است.

در کشورهای اروپائی، میلیون ها مسلمان زندگی می کنند که اکثریت مطلق آنها با نفرت نسبت به اسرائیل از مظلومیت مردم فلسطین دفاع می کنند و در همین کشورها، دهها و گاه صدها هزار یهودی زندگی می کنند که بسیار نگران آینده خود هستند. آنها بیم دارند که با ادامه بمباران غزه و حتی آغاز ورود ارتش اسرائیل به غزه و گسترش جنگ در منطقه خاورمیانه، زندگی، شغل و حتی جان آنها در خطر قرار گیرد. حمله به برخی کنیسه ها (مساجد کلیمی ها) در امریکا و اروپا و به آتش کشیده شدن آنها و تهدید به قتل کلیمی ها و حتی یک نمونه قتل مشکوک در یکی از ایالت های امریکا، زنگ خطر کینه جوئی و انتقام کور مذهبی و قومی را به صدا در آورده است.

نه تنها در امریکا، تشکل های مربوط به "خاخام" ها (روحانیون یهود) علیه دولت اسرائیل دست به تظاهرات زده اند، بلکه در خود اسرائیل نیز تظاهرات مخالفان جنگ که روز به روز بیشتر نگران آینده خود میشوند آغاز شده است. تظاهرات علیه تغییرات قضائی پیشنهادی نتانیاهو که ماهها، هر شنبه در تل آویو ادامه داشت، حالا تبدیل به تظاهرات چند ده هزار نفری علیه جنگ و علیه شخص نتانیاهو شده است. حتی گزارش هائی درباره اختلاف نظر میان فرماندهان ارتش اسرائیل و اختلاف نظر میان سربازان در پادگانهای نظامی منتشر شده است.

در اروپا نیز وضع به همینگونه است و مخالفت با دولت های اروپائی حامی اسرائیل که در آغاز بمباران غزه و پس از سفر رئیس جمهور امریکا به اسرائیل، یکی پس از دیگری به اسرائیل سفر کرده و با نتانیاهو بیعت کردند رو به گسترش است.

در جمع تظاهرات اعتراضی علیه اسرائیل در کشورهای اروپائی، لندن در صدر قرار گرفته است. تظاهراتی که علیه دولت آن کشور برگزار شد بموجب آمار اولیه ای که پلیس آن را تائید کرده، بالغ بر یکصد هزار نفر در آن حضور داشته اند. در انگلستان مسلمانان عرب اقلیتی پر شمارند، در فرانسه مسلمانان افریقا اقلیتی پر شمار و در آلمان جامعه ترک های مسلمان این کشور اقلیتی وسیع و پر قدرت که در هر انتخاباتی روی آراء آنها حساب می شود. همچنان که در فرانسه روی اقلیت مسلمان افریقائی تبار و در انگلستان روی مسلمانان عرب تبار حساب می شود.

آماری که از تظاهرات روز گذشته لندن اعلام شده، مستند به گزار پلیس انگلستان است.

از هم اکنون شکست حزب حاکم انگلستان (از حزب محافظه کار) در انتخابات آینده این کشور قطعی به نظر می رسد. نخست وزیر انگلستان با سفر به تل آویو و اعلام حمایت از بمباران غزه، عملاً آجر از زیر پای خود کشید، مگر آن که در انگلستان و برخی از دیگر کشورهای اروپائی از بیم باخت، انتخابات ریاست جمهور و یا پارلمانی را به بهانه ای، به تعویق بیاندازند.

وضع در امریکا نیز مشابه اروپاست و شکست حزب دموكرات در انتخابات ریاست جمهوری آن کشور تا این لحظه قطعی و پیروزی "ترامپ" اگر سد راه ورودش به انتخابات نشوند قطعی است.

در انگلستان "جرمی کوربین"، رهبر سابق حزب کارگر آن کشور که اتقاقاً زیر فشار محافل قدرتمند یهودی امریکا و انگلستان از رهبری این حزب خلع شد، بار دیگر وارد صحنه شده و روز گذشته اعلام کرد:

«اسرائیل بیمارستانی را در غزه مورد هدف قرار داد. بیش از ۵۰۰ بیمار، دکتر، کادر درمانی و کسانی که در این بیمارستان پناه گرفته بودند کشته شدند. رهبران کشور می‌توانستند از صلح سخن بگویند، اما جنگ را تشویق کردند."

فیلم: تظاهرات مردم آلمان در شهر "دوسلدورف"علیه سیاست دولت این کشور در حمایت از اسرائیل.


ادعای بایدن:

امریکا می تواند

نظیم نوینی برای جهان بسازد!


تهدید های وزیر اقتصاد و افسر پیشین سازمان جاسوسی اسرائیل

تهدید نظامی ایران

در مرز دو دلی ورود به غزه


پیش بینی سقوط دولت ها

زلزله جنگ غزه، زیرپای

تل آویو، لندن و امریکا


بندرعباس است، غزه نیست!

 

این عکس ربطی به غزه و بمباران آن ندارد، بلکه صحنه ایست از ریزش پارکینگ یک مجتمع مسکونی در بندرعباس. گفته می شود  خاکبرداری غیر فنی در حوالی دانشگاه آزاد بندرعباس باعث ریزش این پارکینک و سقوط شماری از اتومبیل هائی شده که در آنجا پارک شده بودند


بیانیه ۱۶۰ امضائی

فعالان‌سیاسی ومدنی خارج وداخل ایران

در محکومیت بمباران غزه توسط اسرائیل


بزرگترین مفسر سیاسی جهان عرب:

نوارغزه می تواند

تبدیل به استالینگراد دوم شود!


عنوان اول پیک نت ۳۰ مهر

ایران تا قدرت اتمی نشده

باید به آن حمله نظامی کرد!


سعید لیلاز:

اسرائیل در جنگ غزه

 به لرزه در آمده است!


اخبار و گزارش های مهم

خبرگزاری "راشا تودی" از اسرائیل



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو هفته
در یوتیوب

-----------------

"رادیو پیک"

چهارشنبه

۲۶ مهر

 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در این چهارشنبه مطالبی با عناوین زیر را همراه با عکسها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

- - ایران اینترنشنال و سیمای ج. اسلامی دو روی یک سکه اند!
- آشنائی با خانه های خالی شطرنج تحولات جهانی
- پیوندهای مردم ایران با جنبش فلسطین چرا از هم گسست؟
- چرا با جنگ در غزه، دلار در ایران گران شد؟
- حاج آقا حسین ملک، مردی که از عتیقه هایش یک موزه در تهران ساختند
- حماس چاره دیگری جز حمله، پیش از مرگ در محاصره اسرائیل داشت؟
- چرا جمهوری اسلامی نمی تواند سیستم اقتصادی را تغییر بدهد؟
- فارسی همچنان در بسیاری از کشورهای امپراطوری ایران شکر است!
- چرا مردم ایران چشم بر ظلم اسرائیل بر فلسطینی ها بسته اند
- نصرت رحمانی ۷۰ سال بود و دیگر نبود!
- نه روسیه و نه چین مخالف افزایش فروش نفت ایران نیستند!

---

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که تحلیلی بود بر مبنای ضرورت تکامل قدرت اتمی ایران، روی تلگرام این روزنت بالای 5 هزار خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت و روی 10 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت