ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حزب طرفدار بی‌طرفی

در انتخابات سوئیس برنده شد

راشا تودی (انگلیسی) ترجمه: ابوالقاسم گلستانی

 
 
 

 

 

"حزب مردم سوئیس" (SVP) که به مواضع ضد مهاجرتی معروف است، در انتخابات عمومی روز یکشنبه با کسب ۲۸.۶ درصد آرا  برنده انتخابات عمومی سوئیس اعلام شد.

حزب سوسیال دموکرات‌ با ۱۸ درصد در موقعیت بعدی قرار گرفت و چندین حزب دیگر هر کدام کمتر از ۱۵ درصد آرا را کسب کردند. به نظر می رسد حزب سبزها با اندکی بیش از ۹ درصد - تقریباً چهار درصد کمتر از انتخابات قبلی - بازنده اصلی بوده است.

بدین ترتیب حزب "مردم"، ۹ کرسی بیشتر در شورای ملی که شامل ۲۰۰ کرسی است بدست آورد و تعداد نمایندگان آن در شورا به ۶۲ نفر رسید.

حزب مردم پرطرفدارترین نیروی سیاسی سوئیس در دو دهه گذشته بوده است، اما نتیجه روز یکشنبه یکی از بهترین های آن در تاریخ این حزب به شمار می آید.

سیاست این حزب محدود کردن مهاجرت به سوئیس است تا جمعیت کشور را زیر ۱۰ میلیون نفر نگه دارد و دلیل آنرا زیرساخت های گسترده و کمبود مسکن بر می شمارد. این حزب همچنین اصرار دارد که سوئیس باید علیرغم تنش های ژئوپلیتیک اخیر در اروپا بی‌طرف بماند.

در ماه اوت، یک سند سیاستی که توسط ارتش سوئیس منتشر شد، به تفصیل برنامه‌هایی را برای افزایش همکاری نظامی با ناتو «تا جایی که ممکن است» را نشان داد. رهبران نظامی سوئیس از تطبیق عملیات ارتش با دکترین ناتو و همچنین پیوستن به چارچوب دفاعی "همکاری ساختاریافته دائمی اتحادیه اروپا" و ابتکار "سپر آسمان اروپا" حمایت کردند.

در این گزارش آمده است که «این اقدامات به دلیل درگیری اوکراین ضروری بوده و مدعی شد که «دوران صلح در اروپا رو به پایان است.»

سوئیس از سال ۱۸۱۵ سیاست بی طرفی خود را حفظ کرده و در دو جنگ جهانی جانب هیچ ائتلافی را نگرفته بود. از آغاز درگیری ها در اوکراین، این کشور تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده است، از اتحادیه اروپا حمایت می کند و کمک های اقتصادی به کی یف ارسال کرده است، اما از تامین سلاح یا اجازه ارسال اسلحه یا مهمات سوئیسی به اوکراین خودداری کرده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ماه فوریه در گفتگو با رسانه‌های روسی گفت که روسیه پس از پیوستن سوئیس به «تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی غرب»، دیگر این کشور را بی‌طرف نمی‌داند. این دیپلمات خاطرنشان کرد که این اقدام صلاحیت سوئیس را به عنوان یک میانجی بالقوه در درگیریها از بین برد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۴ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: