ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۳ آبان

مخالفت نتانیاهو با آتش بس

بدلیل ترس از سقوط و محاکمه است

 
 
 

 

 

نشانه هائی از اعلام آتش بس در غزه در رسانه ها منتشر شده است. از جمله از قول بایدن رئیس جمهور امریکا منتشر شده که وی آتش بس را موکول به آزادی گروگانهائی دانسته که دراختیار حماس هستند. تقریبا همین موضع گیری از سوی وزارت خارجه روسیه  نیز مطرح شده است که ظاهرا باید در همآهنگی با نتیجه مذاکرات وزیر خارجه روسیه که برای شرکت در اجلاس ۳+۳ (ایران، ترکیه، روسیه، ارمنستان و آذربایجان) پیرامون تنش در قفقاز به ایران سفر کرده مرتبط باشد.

 بایدن گفته، ابتدا باید اسرائی که دراختیار حماس هستند آزاد شوند تا گفتگوها برای آتش بس بتواند آغاز شود.

دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز روز گذشته گفت: روسیه از جنبش حماس می خواهد که همه اسیرانی که در اختیار دارد را آزاد کند.

از سوی دیگر، نتانیاهو همچنان بر ادامه بمباران غزه اصرار دارد و گهگاه نیز همچنان تهدید به ورود ارتش اسرائیل به غزه می کند.

موضع گیری رئیس جمهور امریکا و وزارت خارجه روسیه نشان میدهد که مسئله آتش بس جدی است و نتانیاهو به این دلیل زیر بار آن نمی رود که میداند با اعلام آتش بس، سقوط و محاکمه او در خود اسرائیل قطعی است و به همین دلیل با ادامه بمباران غزه می کوشد ادامه نخست وزیری خود را ممکن سازد. در ادامه همین تلاش، روز گذشته نماینده اسرائیل در سازمان ملل خواهان  استعفای دبیرکل این سازمان شد به این دلیل که او هنگام بازدید از مرز رفح و دیدن فجایع ناشی از بمباران غزه توسط ارتش اسرائیل سخنانی در همدردی با مردم غزه گفته است.

از سوی دیگر، شلیک موشک از لبنان و غزه بطرف شهرهای اسرائیل ادامه دارد و روز گذشته انفجارهای مهیب در تل‌آویو ساکنان این شهر را بشدت وحشت زده کرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل تائید کرد که انفجارهای ناشی از شلیک موشک به تل آویو شدیدترین حمله موشکی به تل‌آویو از آغاز بمباران غزه بوده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: