ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۶ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

راه حلی جز قدرت اتمی باقی مانده؟

دو دیدگاه در باره

تقویت قدرت بازدارندگی ایران

 
 
 
 
 

 

هفته گذشته، روسیه یک موشک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک اتمی را آزمایش کرد که شوک اتمی به امریکا بود. این نوع آزمایش ها را معمولا علنی نمی کنند، اما ظاهرا روسیه برای هشدار به امریکا، خبر این آزمایش را علنی کرد. این آزمایش بی ارتباط به انتقال چند ناو امریکائی به دریای مدیترانه و دریای عمان نیست. ناوهائی که هواپیماهای قادر به حمله سلاح اتمی روی آنها مستقرند.

یک دیپلمات با سابقه جمهوری اسلامی که پیشتر در لیبی و ایتالیا سفیر بوده بنام "ظهره وند" با حضور در یک گفتگوی تلویزیونی با شبکه "تحریریه" گفت:

روسیه باید موشک اتمی در خاورمیانه مستقر کند و ایران باید هرچه سریعتر قرار داد دو جانبه نظامی با چین و روسیه امضاء کند.

این نظرات مغایر آن نقطه نظراتی که در جلسه اصلاح طلبان با حضور ظریف و حسن خمینی مطرح شده و در عنوان اول این شماره می خوانید.

نظراتی شبیه نظرات ظریف و فلاحت پیشه، در میان برخی جناح های چپ خارج از کشور هم که متوجه سرعت حوادث نیستند به نوعی مطرح است. از جمله یک سایت چپ به تاریخ ۹ مهرماه و مرتبط با سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل که مسئله ضرورت حمله اتمی به ایران را مطرح کرد نوشت:

"سخنرانی نتانیاهو در داخل و خارج کشور ما بازتاب‌های متفاوتی داشته است. هرچند ممکن است این تهدید نتانیاهو به مذاق بخشی از اپوزیسیون خودفروخته خوش آمده باشد، امّا بخش بزرگی از میهن‌دوستان ایرانی را عمیقاً عصبانی و نگران ساخته است، به‌طوری که برخی بلافاصله خواستار آن شدند که کشور ما با توجه به چنین تهدیداتی باید هرچه سریعتر بسوی مسلح شدن به سلاح هسته‌ای حرکت کند.

از دید ما یک چنین نظری به‌هیچ ‌وجه واقع‌ بینانه نیست و در شرایط کنونی نمی‌تواند به ‌نفع کشور و منطقه باشد. هر اقدامی در این راستا باعت تحریک‌ها و حوادث بسیار ناگوار و بزرگی، نه‌ تنها در سطح منطقه که حتی در سطح جهانی خواهد شد. آیا کسانی که از این دیدگاه حمایت می‌کنند به این فکر کرده‌اند که بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد؟ دست یافتن به سلاح اتمی در شرایط کنونی امنیت ملی ما را عمیقاً به‌مخاطره می‌اندازد.:

در همین مقابله، که پیش از حوادث جاری در غزه منتشر شده، نتیجه گیری شده:

"ایران در سطح منطقه دارای آن پتانسیل دفاعی نیرومندی هست که بتواند از تمامیت ارضی کشور به بهترین وجه دفاع کند. پایگاه قدرت ایران در این زمینه نه‌ تنها توان بالای تسلیحاتی، نیروهای میهن‌دوست نظامی و مردم همیشه در صحنهٔ ما، بلکه مردان و زنان ... هستند."

ظاهرا باید حوادث غزه، تهدیدهای نظامی امریکا و اسرائیل علیه ایران و آن بی تفاوتی غم انگیز و حیرت آوری که مردم نسبت به حوادث غزه از خود نشان دادند، باندازه کافی هوشیار کننده بوده باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: