ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۶ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با جدی تر شدن خطر حمله به ایران

هیچ چاره ای جز رفتن

بسوی صنایع نظامی- اتمی نیست

 
 
 

 

 

بدنبال پرتاب موشک به طرف چند پایگاه نظامی امریکا در عراق و سوریه، رئیس جمهور آن کشور تلویحا ایران را تهدید به حمله و ضربه نظامی کرد. عبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی که همین هفته خود را به سازمان ملل رسانده بود، در یک سخنرانی به زبان انگلیسی که مرتبط به بمباران غزه بود، کمی غیر تلویحی تر از بایدن از واکنش های نظامی منطقه و ایران خبر داد.

پس از این دو موضع گیری، لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس گفت: "اگر آمریکایی ها گروه های حمله هوایی را در خاورمیانه مستقر کنند و شروع به بمباران برخی کشورها و بویژه ایران کنند، ایران پاسخ خواهد داد. این یک فاجعه است. نشانه های زیادی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است یک درگیری جدی روی بدهد، حتی با استفاده از جدی ترین سلاح ها جنگی که در اینصورت هیچ کس نمی داند حوادث چگونه پیش خواهد رفت."

"شین هوا" رسانه دولتی چین نیز بخشی از سخنرانی نخست وزیر آن کشور را منتشر کرده که در آن گفته است:

چین به حمایت قاطع از ایران در حفظ حاکمیت ملی، تمامیت ارضی خود ادامه خواهد داد و بشدت با هرگونه دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی ایران مقابله خواهد کرد.

ایران هنوز توان مقابله با حملات نظامی با استفاده از سلاح های تاکتیکی اتمی را ندارد و آن نگرانی که رئیس جمهور بلاروس و نخست وزیر چین بیان کرده اند با توجه به همین ضعف ایران و اعلام آمادگی خود برای دفاع از ایران در برابر چنین اقدامی از سوی امریکاست.

همین اظهار نظرها و هشدارها نشان میدهد که ایران هرچه زودتر باید صنعت نظامی- اتمی خود را تقویت کند و همزمان با آن، فورا به چین و روسیه بعنوان دو قدرت اتمی قرار داد نظامی دو جانبه امضاء کند. شاید اجلاس "یک جاده یک کمربند" که هفته گذشته در پکن تشکیل شد و در آن سران و هیات های نمایندگی 50 کشور- از جمله پوتین- شرکت داشتند، فرصت مغتنمی بود تا دراین زمینه با رهبران چین و روسیه مذاکره شود که این فرصت را دولت رئیسی از دست داد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: