ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۶ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پیشرفت سریع نظامی روسیه در اوکراین

مجارستان و اسلواکی از قطار

تحریم روسیه پیاده شده اند!

 
 
 

 

 

مجارستان و جمهوری "اسلواکی" عملا حساب خود را از اتحادیه اروپا و سیاست دنباله روی از تصمیمات امریکا علیه روسیه جدا کرده اند. نخست وزیران مجارستان و اسلواکی که اخیرا حزب او در انتخابات آن جمهوری برنده شده و سکان را بدست گرفته، به این جدائی سرعت بخشیده اند و دور نیست که چند کشور دیگر اروپای شرقی نیز حساب خود را از امریکا و اتحادیه اروپا برای روسیه ستیزی جدا کنند. بویژه با پیشروی های برق آسای روزهای اخیر روسیه در تمام جبهه اوکراین تا پیش از شروع بارندگی ها و یخ زدن زمین در اوکراین. در امریکا نیز رئیس جدید و جمهوریخواه مجلس نمایندگان امریکا سفت و سخت در مقابل ادامه کمک های امریکا به دولت اوکراین ایستاده است. اروپا نیز روز به روز بیشتر در باتلاق بحران اقتصادی فرو می رود و با رسیدن سرمای زمستان و کمبود و گرانی سوخت و انرژی این فرو رفتن سرعت هم خواهد گرفت.

سخنگوی "اوربان" رئیس جمهور مجارستان اخیرا گفته است: برای کمک به اوکراین ابتدا یک استراتژی جدید برای حل درگیری در اوکراین ایجاد شود و سپس به کی یف پول داده شود. بخشی از پولی که قبلاً به کی یف تخصیص داده شده بود به "کانال های فساد" منتقل داده شده است، هیچ تضمینی وجود ندارد که این اتفاق دوباره رخ ندهد.

"اوربان، نخست وزیر مجارستان که دیدار و مذاکراتش با پوتین در پکن یک ضربه به اتحادیه اروپا بود، در تازه ترین اظهار نظر گفته است: من به استراتژی صلح بوداپست که شامل حفظ گفتگو با روسیه است افتخار می کند و معتقدم که این استراتژی به نفع اروپاست.

نخست وزیر جدید اسکواکی نیز بلافاصله پس از ورود به کاخ نخست وزیری گفت: اوسلواکی از این به بعد به اوکراین کمک نظامی نخواهد کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: