ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۷ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اعتراف تحلیلگر اسرائیل

در روزنامه "یدیعوت آحارونوت"

اسرائیل از دو سال پیش

آماده حمله به غزه شده بود 
 
 

 

 

بتدریج شواهد آن گمانه زنی پیک نت درباره مقایسه پیشدستی روسیه برای ورود به اوکراین با پیشدستی ورود حماس به اسرائیل علنی می شود. این گمانه زنی، در یادداشت سردبیری پیک نت، درهمان اولین روز انتشار اخبار مربوط به حمله حماس به اسرائیل نوشته شد. در آن یادداشت سردبیری به تاریخ ۱۶ مهر نوشته شد:

« آنچه روی داد و در حقیقت آغاز شد، مشابه همان پیشدستی بود که روسیه پیش از آنکه توسط ناتو در اوکراین محاصره اتمی شود، (حتی با تاخیر) دست به آن زد. حتی تاکتیک حماس و جهاد اسلامی که با شلیک قریب ۵ هزار موشک به اسرائیل حمله را آغاز کرد نیز تقریبا مشابه همان عبور از مرز اوکراین توسط ارتش روسیه و شبه نظامیان "واگنر" بود. ما نمیتوانیم خود را راضی کنیم که چین و روسیه، در جریان این حمله قرار نگرفته بودند!»

ما درباره جنگ اوکراین نیز بارها نوشتیم که ناتو تمام تدارک لازم را دیده بود تا اوکراین عضو ناتو شده و بلافاصله موشک های اتمی امریکا در مرزهای روسیه مستقر شود تا از آغاز، جنگ با روسیه دارای پشتیبانی اتمی باشد. این طرحی بود که از سال ۲۰۱۴  و حتی گفته می شود از سال ۲۰۰۸ امریکا برنامه آن را در اوکراین از پیش ریخته بود، اما پیشدستی روسیه با ورود ارتش آن کشور به اوکراین آن را مختل و فلج کرد. آشکار شدن حضور ناتو در اوکراین و حمایت از ارتش و دو هنگ نازی های این کشور ۴۵ میلیونی که از قبل برای حمله به روسیه آموزش دیده بود، نشان داد که روسیه حتی با تاخیر دست به کار شد. البته با احتیاط و پرهیز از بمباران شهرها و کشتار مردم. یعنی پرهیز از همان کاری که در عرض دو هفته اسرائیل با غزه کرد. اگر یک صدم بمب هائی که اسرائیل روی غزه ریخت، روسیه روی "کیف" پایتخت اوکراین ریخته بود و سپس نیروی زمینی اش وارد کیف شده بود، اوکراین فتح شده بود، اما به قیمت ویرانی پایتخت و مرگ دهها هزار غیر نظامی و کاشتن تخم خشم و کینه میان روس ها و اوکرائینی ها. تصور کنید که در ان صورت غرب که اکنون درباره جنایات اسرائیل در غزه روزه سکوت گرفته، چه جنجال رسانه ای علیه روسیه برپا می کرد.

باز گردیم به ماجرای غزه.

همانگونه که ما حدس زدیم و در پیک نت منتشر کردیم، یکی از محتمل ترین احتمالات درباره شبیخون حماس به اسرائیل، پیشدستی، قبل از حمله سراسری ارتش اسرائیل به غزه بود و باحتمال زیاد اطلاعات کافی دراین باره در اختیارشان قرار گرفته بود. ما نوشتیم که این شبیخون و این پیشدستی بسیار شبیه همان پیشدستی بود که روسیه برای ورود به اوکراین بدان دست زد.

روز گذشته «یوسی یهوشواع»، تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشت: «تهاجم به نوار غزه دو سال پیش برنامه‌ریزی شده بود، اما حماس به اسرائیل حمله کرد و ضربه ویرانگری به ارتش وارد کرد. طی دو سال گذشته، آموزش طرح حمله به غزه در یک مرکز ویژه در پایگاه نظامی «تسلیم» با مشارکت یگان‌های منظم انجام شده بود.واحدهای آموزش دیده در این طرح «نخبگان ارشد» هستند و نیرویی بهتر از آنها وجود ندارد.»

مولوی می گوید: آفتاب آمد، دلیل آفتاب!

لینک یادداشت سردبیری به تاریخ ۱۶ مهر:

https://www.pyknet.net/1402/06mehr/16/page/titre.htm


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: