ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۷ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نتانیاهو از بیم برکناری و محاکمه مخالف آتش بس است

حماس، برای آتش بس

میانجی شدن روسیه را پذیرفت

 
 
 

   
 

 

تمامی شواهد نشان میدهد که آتش بس در بمباران غزه به ضرورتی تبدیل شده که حتی حامیان جهانی اسرائیل هم بر آن تاکید می کنند. از کاخ سفید تا مقر اتحادیه اروپا در بروکسل. روز گذاشته هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا که تاکنون کاسه داغ تر از آش بود نیز از ضرورت آتش بس سخن گفت. البته پس از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای آتش بس که با رای اکثریت نزدیک به مطلق اعضای این سازمان تصویب شد.

در ایران وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نیز، پس از بازگشت "باقری کنی" معاون این وزارتخانه از سفر فوری و کوتاه مدت به مسکو گفت که شرایط آتش بس و آزادی گروگانها و اسرائی که در اختیار حماس هستند فراهم است.

«ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی حماس که او نیز همزمان با باقری کنی در مسکو ظاهر شده بود نیز روز گذشته گفت:

"عملیات زمینی ارتش اسرائیل در غزه اگر موفقیت آمیز بود ادامه می‌یافت. باشکست این عملیات بود که اسرائیل اعلام کرد که این عملیات محدود بود و آن عملیات اصلی مورد نظر اسرائیل نبود. مرزوق اضافه کرد: حماس آماده اجرای قطعنامه آتش‌بس مجمع عمومی سازمان ملل است و از میانجی‌گری روسیه استقبال می‌کنیم، اما اسرائیل آن را قبول نمی‌کند، واشنگتن هم مایل است قطر و مصر بجای روسیه میانجی شوند."

نه تنها تظاهرات عظیم روز گذشته در لندن، دهلی، اندونزی، استانبول و برخی دیگر کشورها علیه اسرائیل و ادامه بمباران غزه، بلکه در خود اسرائیل نیز اعلام شده که ۴۹ در صد اسرائیلی ها مخالف ادامه جنگند و تنها ۲۹ در صد از عملیات نظامی ارتش اسرائیل حمایت می کنند.

بدین ترتیب، سئوال مرکزی اینست که چرا دولت نتانیاهو تن به قبول آتش بس نمیدهد؟ آتش بس بدین معناست که هر دو طرف درگیری در هر کجا که هستند عملیات خود را متوقف کنند. نتانیاهو یقین دارد که به محض قبول آتش بس شمارش معکوس برای سرنگونی و حتی محاکمه وی آغاز خواهد شد و به همین دلیل سعی می کند بمباران غزه و جنگ را ادامه بدهد.

عکس ها: مرزوقی و همراهان در دیدار با معاون وزارت خارجه روسیه. باقری کنی و همراهان در دیدار با معاون وزیر خارجه روسیه و عکس دسته جمعی دو هیات حماس و ایران در سالن هتل مسکو.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: