ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پرواز از بام اوکراین

برای نشستن بر بام خاورمیانه

پپه اسکوبار ــ مترجم ابوالقاسم گلستانی

 
 
 

 

 

 تنها کشوری که احتمالاً می‌تواند فکر غرب را از اوکراین منحرف کند، اسرائیل است. اما ایالات متحده و متحدانش اگر فکر کنند پیروزی در غرب آسیا آسانتر از شرق اروپا خواهد بود، وارد یک تله وجودی می‌شوند.

اتحاد راهبردی روسیه و ایران ـــ به انضمام چین در جناحین ـــ یک دام پیچیده برای هژمون (امریکا) در غرب آسیا ایجاد می‌کند.

به جز اسراییل، هیچ موجودی در جهان وجود ندارد که بتواند فوراً تمرکزغرب از ناکامی تماشایی اش در اوکراین را تغییر دهد.

جنگ‌افروزان مسئول در سیاست خارجی ایالات متحده، نه دقیقاً نیرو‌های بیسمارکی، بر این باورند که اگر پروژه اوکراین دست نیافتنی باشد، پروژه راه‌حل نهایی در فلسطین در عوض می‌تواند پاکسازی قومی باشد.

سناریوی محتمل‌تر اما این است که ایران ـ روسیه، و [به‌قولی] «محور شرارت» جدید یعنی روسیه ـ چین ـ ایران، هژمون غرب را به باتلاق دوم بکشانند. آنها تمام لوازم مورد نیار برای این کار را دارند. همه چیز به تلنگرهای نامتعارف دشمن برای برهم زدن تعادل و منحرف کردن او به سمت فراموشی خلاصه می‌شود.

تفکر واهی کاخ سفید مبنی بر اینکه جنگ در اوکراین و اسرائیل با همان انگیزه والای «دموکراسی» برای منافع ایالات متحده ضروری است، تاکنون ـــ حتی در افکار عمومی آمریکا ـــ نتیجه معکوس داشته است.

نومحافظه کاران آمریکاییِ متحد اسرائیل، سرعت تحریک ایران با هدف حمله آمریکا را افزایش داده اند. سناریوی آخرالزمانی، کاملاً با روان‌پریشی نهفته در کتاب مقدسِ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل همخوانی دارد.

غلامان مجبور خواهند شد با ملایمت از آنها پیروی کنند. سران کشورهای ناتو برای نشان دادن حمایت بی قید و شرط خود از تل آویو یک به یک از اسراییل بازدید به عمل آوردند ـــ از جمله کیریاکوس میتسوتاکیس از یونان، جورجیا ملونی از ایتالیا، ریشی سوناک از بریتانیا، اولاف شولز از آلمان، جوبایدن ساکن کاخ سفید و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه.

 

دنباله را در لینک بخوانید

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: