ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

وزیر دفاع  روسیه در چین:

امریکا برای حفظ برتری خود

جهان به سمت جنگ اتمی می برد

 
 

 

 

سایت خبری "راشا تودی" گزارش داد که وزیر دفاع روسیه "شایگو" برای دیدار و مذاکره با وزیر دفاع چین در پکن بسر می برد.

همین رسانه به نقل از شایگو که در مجمع امنیت منطقه ای پکن سخنرانی کرده  نوشت:

ایالات متحده و متحدانش عمدا در حال تخریب امنیت جهانی و ایجاد خطر یک جنگ هسته ای برای دفاع از هژمونی خود هستند. در حال حاضر، روسیه و چین در حال نشان دادن مدلی از همکاری مبتنی بر برابری و توافق هستند. آن امنیت ملی که به قیمت نا امنی سایر کشورها تمام نشود.

کشورهای غربی «فشار سختی» را بر دیگر کشورها وارد می آورند تا مناسبات «نواستعماری» را به آنها تحمیل کنند. از جمله با اقدامات نظامی و تحریم‌های اقتصادی. مسکو این را از نزدیک پس از مقابله با ایالات متحده بر سر گسترش ناتو در اروپا تجربه کرد. غرب یک "جنگ ترکیبی" علیه روسیه به راه انداخته است و اوکراین را بعنوان "قوچ جنگی" برای این جنگ انتخاب کرد. این جنگ بهای سنگینی را به  اوکراینی ها تحمیل کرد. نیروهای اوکراین بیش از ۹۰ هزار تلفات را از ۴ ژوئن، روزی که ضدحمله خود را آغاز کردند، متحمل شده اند. ارتش اوکراین همچنین حدود ۶۰۰ تانک و نزدیک به ۱۹۰۰ خودروی زرهی از انواع مختلف را در مدتی مشابه از دست داده است. با این حال، "هیچ موفقیت تاکتیکی قابل توجهی در میدان نبرد" توسط اوکراین به دست نیامده است.

واشنگتن برای دستیابی به برتری استراتژیک «سال‌هاست به عمد سیستم امنیت بین‌المللی و ثبات استراتژیک، از جمله سیستم معاهدات کنترل تسلیحات را تضعیف و نابود کرده است."

شایگو در ادامه گفت:

درگیری اوکراین ممکن است در نهایت منجر به مقابله مستقیم بین قدرت های هسته ای بشود. البته این ادعای غرب که روسیه در آستانه استفاده از سلاح های هسته ای است، درست نیست. دکترین اتمی روسیه تغییر نکرده است. لغو معاهده جامع منع آزمایش های هسته ای صرفاً به این منظور صورت گرفت که برابری روسیه را در برابر امریکا تضمین کند. تا زمانی که غرب به دنبال تحمیل شکست استراتژیک به روسیه است، امکان گفتگوهای ثمربخش در زمینه معاهده اتمی  وجود ندارد مگر آنها در استراتژی خود تجدید نظر کنند.

ایالات متحده همین رویکرد را در منطقه آسیا- اقیانوسیه دنبال می کند و سعی می کند با تشدید تنش ها امنیت خود را با هزینه دیگران تامین کند. ماجراجویی ژئوپلیتیکی و اقدامات خودخواهانه نواستعماری غرب را مقایسه کنید با مدلی از همکاری که میان روسیه و چین برقرار است و آن را برای همه کشورهای جهان میخواهند. دو کشور ما دیدگاه مشترکی از جهانی چندقطبی عادلانه دارند که در آن امنیت ملی غیرقابل تقسیم خواهد بود. روسیه خواهان روابط مشابه با سایر کشورهایی است که هدف مشابهی دارند. دایره دوستان و همفکران ما که نمی‌خواهند به برنامه‌های تقابلی که غرب دیکته می کند کشیده شوند، به‌طور پیوسته در حال رشد است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: