ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
  عنوان اول پیک نت 10 آبان
شرکت پوتین در یک برنامه تلویزیونی
در ارتباط با بمباران غزه
پشت تمام فجایع جهان
امریکا و متحدانش قرار دارند
تلویزیون حزب کمونیست روسیه- ترجمه نعمت بوستانی
 
 
 
 

 

روز 30 اکتبر ولادیمیر پوتین، در یک برنامه تلویزیونی در ارتباط با جنگ خاورمیانه شرکت کرد و برای نخستین بار با قاطعیت و مستحکم به سئوالات مطرح شده پاسخ داد. سخنان او را میتوان فصل نوینی در سیاست جهانی روسیه، بویژه در برابر امریکا و همچنین تحولات داخلی روسیه ارزیابی کرد. پوتین در این برنامه گفت:

وقایع هولناکی که اکنون در نوار غزه رخ می دهد، زمانی که صدها هزار انسان بی گناه بی رحمانه کشته می شوند، کسانی که به سادگی جایی برای فرار و هیچ جایی برای پنهان شدن از بمباران ها ندارند، با هیچ معیاری قابل توجیه و پذیرش نیست. وقتی به کودکان خون آلوده، کودکان مرده، رنج زنان و سالخوردگان، نحوه مرگ پزشکان نگاه می‌ کنید، البته بدون تردید مشت‌هایتان گره زده می شود و اشک در چشمانتان جاری می گردد، در چنین حالاتی نمی‌توانید حال دیگری داشته باشید.
هرچند نمی توان احساسات را هدایت کرد، اما باید حوادث جاری را واقع بینانه ارزیابی کرد و دانست که چه کس و یا چه کشورهایی پشت تراژدی در خاورمیانه سنگر گرفته اند.
ما نباید، حق نداریم و نمی توانیم به خودمان اجازه دهیم که تابع احساسات باشیم، ما باید به وضوح درک کنیم که در واقع چه دستانی پشت تراژدی مردم خاورمیانه و در سایر مناطق جهان هستند که سازماندهی مرگبار را رقم می زنند. در این هرج و مرج، چه کسی از آن سود می برد. به نظر من امروز، این موضوع برای همه آشکار و روشن شده است. خریدارانی که آشکارا و گستاخانه عمل می کنند. چه کسانی هستند که ندانند این نخبگان حاکم کنونی ایالات متحده و همردیف های آن هستند که ذی نفعان اصلی بی ثباتی جهانی می باشند، آنها از خون ارتزاق می کنند.
استراتژی آنها نیز واضح است. ایالات متحده به عنوان یک ابرقدرت جهانی که همگی بدان واقفند آن را بر اساس روندهای اقتصاد جهانی می بیند و درک می کند، در حال تضعیف و از دست دادن موقعیت خود است. جهان آمریکا با هژمونی آن در حال فروپاشی است، ناپدید می شود، بتدریج اما پیوسته به گذشته سپرده می شود. آنها نمی خواهند با این امر حتمی کنار بیایند، بلکه برعکس، می خواهند سلطه خود و دیکتاتوری جهانی خود را حفظ کرده و گسترش دهند و در شرایط هرج و مرج عمومی انجام این کار را راحت تر می دانند، زیرا با کمک چنین مواردی آنها انتظار دارند رقبای خود را مهار کنند. به قول خودشان، مخالفان ژئوپلیتیکی خود را که شامل کشور ما نیز می‌شود بی ثابت کنند. اما کشورهای مستقل و آزاده نمی‌خواهند خود را حقیر ببینند، می خواهند نقش خود را بر صفحه زندگی بگذارند.
ایالات متحده در حال ایجاد پایگاه های نظامی در سراسر جهان است تا جریان های مالی و تسلیحاتی را به مناطق درگیری هدایت می کند.
دوباره تکرار می‌کنم: پشت تراژدی فلسطینی‌ها، پشت کشتار و تخریب در کل خاورمیانه، پشت درگیری در اوکراین، و پشت بسیاری از درگیری‌های دیگر در جهان، در افغانستان، عراق، سوریه و غیره، حاکمان ایالات متحده و اقمار آنها هستند. آنها هستند که پایگاه های نظامی خود را در همه جا مستقر می کنند، مدام با مناسبت و بی مناسبت از نیروی نظامی استفاده می کنند و به مناطق درگیری سلاح می فرستند. آنها منابع مالی خود را از جمله به اوکراین و خاورمیانه ارسال و تخم نفاق و نفرت را در اوکراین و خاورمیانه می پراکنند.
ما باید دقیقاً بدانیم که ریشه شر در کجاست.
من یک بار دیگر تاکید می کنم: باید بدانید و بفهمید که ریشه شر کجاست!
همگان باید بدانند این عنکبوت که می خواهد کل سیاره، کل جهان را در تار خود اسیر کند و بدنبال شکست استراتژیک ما در میدان جنگ است، کیست و کجاست. برای مبارزه با این دشمن در چارچوب یک عملیات ویژه نظامی باید متحد شویم. تأکید می کنم که در حال تقویت مواضع همه کسانی هستیم که برای استقلال و حاکمیت خود می‌جنگند.
توانایی روسیه برای مقاومت در برابر دشمن به انسجام جامعه بستگی دارد.
تکرار می‌کنم: حقیقت این است که هرچه روسیه قوی‌تر باشد و جامعه ما متحدتر باشد، ما می‌توانیم از منافع ملی خود و مردمی که قربانی سیاست‌های نواستعماری غرب شده‌ اند، موثرتر دفاع کنیم.

https://www.rline.tv/news/2023-10-31-bombardirovki-mirnykh-zhiteley-sektora-gaza-ne-poddayutsya-opravdaniyu-za-konfliktom-na-blizhnem-vos/

به كانال تلگرام پيك نت بپیوندید:
https://telegram.me/pyknet


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  1 نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: