ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۳ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نکاتی از سخنرانی حسن نصرالله

عمل اسرائیل و متحدانش

نوع مقابله ما را تعیین می کند!

 
 
 

 

 

 نگاهی به فرازهائی از سخنرانی روز گذشته حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان:

- اگر اسرائیل بعنوان اقدامی پیش دستانه به لبنان حمله کند بزرگترین حماقت تاریخ وجودی اسراییل خود را کرده است.

- ما کاری کرده ایم که اسرائیل درباره لبنان با احتیاط رفتار کند! علیرغم آن که پس گردنی خورده است.

- درود بر ارتش های عراق و یمن که در این نبرد شرکت کردند.

- بیش از دو میلیون نفر (در غزه) طی ۲۰ سال در محاصره خفه کننده بودند و مسئله فلسطین و آنچه در آن می گذرد، به بوته فراموشی سپرده شده بود. باید یک رخداد و حادثه‌ای برای بازگرداندن مسئله فلسطین اشغالی به صدر مسائل جهان و به عنوان مسئله نخست رخ می‌داد، به همین سبب عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر رخ داد.

- عملیات طوفان الاقصی صد در دصد یک تصمیم فلسطینی و اجرای آن هم کاملا فلسطینی بود. سری بودن کامل عامل تضمین کننده موفقیت این عملیات شکوهمند از طریق عنصر غافلگیرکننده بهت آور بود. طراحان این عملیات، حتی آن را از گروههای فلسطینی و جنبشهای محور مقاومت پنهان کردند و این گروهها از پنهان کاری در این خصوص ناراحت نشدند. ایران علنا از محور مقاومت حمایت می‌کند ولی در طوفان‌الاقصی هیچ دخالتی نداشت.

- حماس انتظار این تلافی اسرائیل را داشت و مردم غزه آماده فداکاری بودند. هدف دشمن برای نابودی حماس این بار هم محقق نخواهد شد. دشمن در سال ۲۰۰۶ اعلام کرده بود که هدفش نابودی حزب الله است که این هدف هرگز محقق نشد. از بزرگترین خطاهای اسرائیلی‌ها آن است که اهداف دست‌نیافتنی را مطرح می‌کنند.

- آمریکا مسئول اصلی جنگ در غزه است و اسرائیل تنها ابزار اجرای آن است. آمریکایی‌ها هستند که جنگ در غزه را مدیریت می‌کنند.

- کشورهای اسلامی و عربی باید روابط خود را با اسرائیل قطع کنند. باید صادرات نفت و گاز به آن را قطع کنند.

- نخستین هدفی که باید شبانه‌روزی برای آن تلاش کرد، توقف جنگ و جنایات دشمن علیه غزه است.

- مقاومت در لبنان از ۸ اکتبر آغاز شد و تنها کسانی که واقعاً در مرز حضور دارند، می‌توانند آن را احساس کنند. البته به آنچه در مرزهای لبنان اتفاق می‌افتد، اکتفا نخواهد شد.

- یمن با وجود تهدیدهای آمریکایی پهپادها و موشک‌هایش را شلیک کرد مقاومت اسلامی عراق هم مسئولیت خود را به عهده گرفته و گفته که مرحله جدیدی را آغاز خواهد کرد.

- برخی می‌گویند سید حسن می‌خواهد ورود حزب الله به نبرد را اعلام کند. اما حزب‌الله لبنان از هشتم اکتبر وارد نبرد شده است. آنچه در جبهه ما صورت می‌پذیرد، اثرگذار و مهم است؛ اما به همینقدر بسنده نخواهد شد. رفتار دشمن در برابر لبنان در موضع ما اثر می‌گذارد. موضع ما به آینده حوادث و تحولات در غزه بستگی دارد. همه احتمالات در جلوی ما باز است و تمام گزینه ها برای ما موجود است. باید همه ما آماده و حاضر باشیم برای کل فرضیه هایی که می خواهد اتفاق افتد.

- از روز نخست نبرد طوفان الاقصی به ما گفتند ناوهای هواپیمابر آمریکایی بخاطر ما و بمباران ما آمده است. این ناوها که ما را با آن تهدید می‌کنید، باعث ترس ما نمی‌شوند، ما خود را برای آنها آماده کرده‌ایم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۴ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: