لاوروف:

کوچاندن مردم غزه

خشم ونفرت را عمیقتر می‌کند

 

۹ شرکت در اروپا مزدور استخدام کردند

۵۱۰ نظامی امریکائی

در‌جنگ اوکراین‌کشته شده‌اند

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۲ - ۴ نوامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱۴-۱۳ آبان

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۴-۱۳ آبان

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۴-۱۳ آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۴-۱۳ آبان

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۴-۱۳ آبان

منتخب اخبار ورزشی


۱۴-۱۳ آبان

منتخب اخبار اقتصادی

"رادیو پیک" چهارشنبه ۱۰ آبان


عنوان اول پیک نت ۱۴ آبان

سخنرانی حسن نصرالله

آب سرد را برسرچه‌کسانی ریخت

امریکا بیمناک گسترش جنگ در خاورمیانه و تن دادن زودهنگام به مذاکره بر سر تقسیم اوکراین با روسیه است و اسرائیل در این اندیشه که پیروزی و غلبه بر غزه و کشیده شدن پای ایران به این جنگ، باعث تضعیف پشت جبهه روسیه و تقویت  پشت جبهه اوکراین می شود. این، البته بخشی از استراتژی اسرائیل در بمباران غزه، علیرغم موج عظیمی است که علیه اسرائیل در سراسر جهان برخاسته است. نفت و گاز در راس این استراتژی است.

ظاهراً امریکا که اوکراین را باخته، نگران ادامه استراتژی نتانیاهو در خاورمیانه و از دست دادن متحدان منطقه ای خویش است و کاخ سفید نگران شکست سنگین دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری. بویژه اگر بلوک اروپا نیز یکی پس از دیگری حسابشان را از حساب امریکا جدا کرده و زیر فشار افکار عمومی مردم، در حمایت شتابزده خود از اسرائیل پس از حمله حماس به اسرائیل و آغاز بمباران غزه توسط اسرائیل پا سست کنند. این آن کلاف سردرگمی است که اسرائیل بوجود آورده و نتانیاهو و برخی فرماندهان نظامی و وزیر دفاعش نمی خواهند از آن عقب بنشینند. حتی با بالا گرفتن اختلاف در میان فرماندهان ارتش اسرائیل که نگران شکست استراتژی نتانیاهو هستند. آنها روز به روز مطمئن تر می شوند که نتانیاهو سقوط خواهد کرد و بدنبال وی، فرماندهان نظامی نیز اگر کارشان به محاکمه نکشد، بازنشسته و از ارتش کنار گذاشته خواهند شد.

نتانیاهو روی تندروی نصرالله در سخنرانی روز جمعه او حساب باز کرده بود تا جنگ را گسترش داده و ایران را ناچار به حضور مستقیم در جنگ کند و از این طریق امریکا را نیز به جنگ با ایران بکشد. برخی خوش خیال های تندرو در جمهوری اسلامی که منتقد سخنرانی روز جمعه نصرالله شده اند، روی دیگر سکه را نمی بینند. اپوزیسیون راست و سلطنت طلب و برانداز جمهوری اسلامی نیز مانند تندروهای مذهبی داخل کشور منتقد سخنرانی نصرالله شده و این تبلیغ را آغاز کرده اند که نصرالله و رهبر جمهوری اسلامی هر دو از اسرائیل و امریکا ترسیدند و عقب نشستند. این یک جنگ روانی- تبلیغاتی بیش نیست، به همان اندازه که تندروهای مذهبی داخل کشور گرفتار کوته بینی اند.

واقعیت اینست که امید هر دو گروه، با سخنرانی دقیق و دیپلماتیک نصرالله نقش بر آب شد و اکنون ایران بر نقش خود برای خاموش کردن حریق در خاورمیانه افزوده است.

اسرائیل هنوز غزه را بمباران می کند و موشک های دور برد از عراق و یمن و لبنان نیز به سوی شهرهای اسرائیل شلیک می شود. بنابراین، هنوز چیزی در دو جبهه تغییر نکرده و حتی موشک باران اسرائیل تشدید هم شده است.

اسرائیل با جنایاتی که در غزه کرد، تمام تبلیغات جنگ جهانی دوم تاکنون را که بر محور مظلومیت ملت یهود بود به باد داد، چرا که خود تبدیل شد به آلمان نازی و ارتش هیتلر. جای فلسطینی ها با یهودیان در کل جهان عوض شد. این از جمله دستآوردهای بزرگ جنگ غزه است. روز گذشته نیز در دهها کشور جهان علیه اسرائیل و بمباران غزه دست به تظاهرات و راهپیمائی زدند.

وزیر خارجه امریکا هنوز در منطقه است و تلاش می کند، راه حلی برای پایان جنگ پیدا کند. از جمله در دیدار با وزرای خارجه برخی کشورهای منطقه در اردن. در عین حال و با پیش بینی بالا گرفتن باز هم بیشتر نفرت از اسرائیل و امریکا؛ وزارت دفاع امریکا تلاش برای کمرنگ کردن نقش امریکا در اتاق جنگ اسرائیل را آغاز کرد. روز گذشته این وزارتخانه سفر نظامی های عالیرتبه امریکائی به اسرائیل را ممنوع کرد. این ممنوعیت از روز سه شنبه قرار است به اجرا گذاشته شود، اما همین اعلام ممنوعیت خود به معنای آنست که تاکنون نظامیان عالیرتبه امریکا راهی اسرائیل بوده اند.

از سوی دیگر "ان بی سی نیوز" نوشت؛ جنگ در اوکراین به بن بست رسیده و غرب دیگر قادر به ادامه کمک به کی یف نیست. کاخ سفید اطلاع داد که نیروی انسانی و انبارهای تسلیحاتی ارتش اوکراین بشدت تحلیل رفته، در حالیکه ذخایر تسلیحاتی و انسانی  روسیه بی پایان به نظر می رسند.

ان بی سی نیوز ادامه میدهد: مقامات خارجی معتقدند که تا پیش از فرا رسیدن سال نو، جنگ در اوکراین باید خاتمه یافته و مذاکرات صلح آغاز شود.

فیلم: تظاهرات علیه بمباران غزه در خود اسرائیل و مقابله پلیس با یهودیان معترض


قربانیان حریق مرکز

ترک اعتیاد لنگرود ۳۵ نفر شد


نثار تاج گل

در پای بنای یادبود "وطن دوستی"

 

پوتین، رییس جمهور روسیه بمناسبت روز وحدت ملی در این کشور، در مراسم یادبود این روز تاج گلی در کنار بنای یادبود "مینین و پاژارسکی" (نماد وطن دوستی) در میدان سرخ مسکو گذاشت. متعاقب او رهبران مذاهب روسیه (مسلمانان، یهودیان، مسیحیان ارتدوکس....) و همچنین نمایندگان تشکل های مردمی و جوانان روسیه که در این مراسم شرکت داشتند نیز شاخه های گل را در پای این بنای یاد گذاشتند.


نفرت از اسرائیل در آلمان

به نفرت علیه یهودیان تبدیل شده


پیش از سخنرانی نصرالله

۴ شرط حماس برای

قبول آتشبس وپایان جنگ‌غزه


نخست وزیر مجارستان :

محاسبات اتحادیه اروپا

در اوکراین غلط از آب در آمد


عنوان اول پیک نت ۱۳ آبان

سخنان نصرالله، برخاسته

ازپیام موشکی یمنی‌ها بود!


پیشنهاد رحیم صفوی به چینی ها:

ایران و چین باید علیه

تهدید ها قرارداد نظامی ببندند!


نکاتی از سخنرانی حسن نصرالله

عمل اسرائیل و متحدانش

نوع مقابله ما را تعیین می کند!


اعتراف فرمانده ارتش اوکراین

۴ ماه ضد حمله

حاصلی جز شکست نداشت!



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

 آرشیو رادیو هفته
در یوتیوب

-----------------

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱۰ آبان
 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه دهم آبان) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:
- آیا حجاب در راس مسائل مملکت است؟
- چند خبر کوتاه داخلی و خارجی و تفسیر آنها
- جنگ غزه بحران اقتصادی را برای اسرائیل به همراه آورده
- اسرائیل زیر فشار برای عقب نشینی
-23 سال از خاموشی فریدون مشیری گذشت
- آیا گشایش کانال ارتباط مستقیم با امریکا
جلوی توطئه امریکا علیه ایران را می گیرد؟
- انتخابات مجلس خبرگان و اهمیت آن برای ابراهیم رئیسی
- جنگ غزه جنگ نفت و گاز است
-"نانوا" داستانی از میترا مفیدی
- اوضاع داخلی اسرائیل، موقعیت خارجی یهودیان
- شعری که پایان بخش برنامه این هفته است

---

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که تفسیری بود از سخنرانی حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، روی تلگرام این روزنت نزدیک به 6 هزار خواننده داشت. روی فیسبوک پیک نت روز گذشته، بیشترین خواننده را خبر سخنان رئیس جمهور بلاروس درباره تکه پاره شدن اروپا بدست امریکا داشت که روی 11 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت