ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۵ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۵ آبان

دو راه حل برای دفع

خطر علیه موجودیت ایران

 
 
 

 

 

توحش توام با جسارتی که اسرائیل در بمباران غزه از خود نشان داده و طرح بمباران اتمی غزه از سوی یکی از اعضای کابینه نتانیاهو، نشان داد که خطر علیه ایران چه ابعادی می تواند به خود بگیرد. بویژه که ناوگان حامل موشک های اتمی امریکا نیز در خلیج فارس مستقر شده است. این تهدیدها و حتی احتمالات به معنای ترس و عقب نشینی و از آن بدتر، "کرُنش" در برابر امریکا نیست زیرا با هر قدم عقب نشینی، امریکا دو قدم به جلو برخواهد داشت. بلکه راه حل دو پیشنهاد است:

1- تقویت بازهم سریع تر قدرت نظامی و اتمی ایران، درعین مراعات دقیق ترین سیاست های دیپلماتیک جهانی و منطقه ای.

2- چاره اندیشی برای آشتی مردم با حکومت و یافتن راه حلی برای جلب حمایت و اعتماد مردم، که ظاهرا این راه حل دوم، حتی دشوارتر از تقویت قدرت اتمی در راه حل اول است.

راه حل اول، اصول مراعات های ایمنی و امنیتی و آشکارسازی خود را می طلبد و راه حل دوم تجدید نظر سریع و اساسی در سیاست های اجتماعی و اقتصادی و مذهبی ۴ دهه گذشته را طلب می کند. ماجرای انفعال و حتی بی اعتنائی اکثریت مردم ایران به حوادث غزه در هفته های اخیر ضعف بزرگ ناشی از حاکم شدن بیگانگی میان مردم وحکومت را بیش از هر زمانی آشکار کرد. حتی در راهپیمائی های بی رمق و سازماندهی شده ۱۳ آبان نیز این بیگانگی و جدائی اکثریت مردم از حکومت را تائید کرد. تقسیم جامعه به خودی و غیر خودی، تحمیل قوانین من در آوردی اسلامی به مردم و بویژه به زنان، ناتوانی در از قدرت به زیر کشیدن مافیاهای اقتصادی، جمع کردن بساط بانکها، تصمیمات سریع برای بهبود زندگی اقشار و طبقات غارت شده و خاتمه بخشیدن به ملوک الطوایفی در استانهای کشور میان امام جمعه ها و فرماندهان سپاه و مقامات دولتی گام های نخست هستند اما نه با تاخیر بلکه به فوریت. صدا و سیما باید دگرگون شود و چهره ای تازه به خود بگیرد. این دگرگونی نیز می باید به سرعت برق و باد انجام شود. از لباس زنان و ته ریش مسلمان نمائی مردان که بر صفحه تلویزیون ظاهر می شود آغاز می شود و از دالان تجدید نظر در تولید برنامه ها می گذرد. دولت ضعیف و ناتوان باید جراحی شود. دولتی که توان تغییر رئیس اتاق بازرگانی ندارد و در گرفتن مچ دست فلان بانک خصوصی ناتوان است، چگونه می تواند پل اعتماد میان حکومت و مردم را برقرار کند. به همین ترتیب است مجلس ناکارآمد و قوه قضائیه فاسدی که از داخل و خارج ایران در آن نفوذ شده و کانون ناراضی تراشی است.

قدرت های خارجی و در راس آنها امریکا، بخوبی بر دو راه حلی که مطرح شد اشراف دارند. برای جلوگیری از قدرت نظامی و اتمی ایران از هیچ جنجال و جنگ روانی و تهدید غفلت نمی کنند و برای ادامه فلج حکومتی و ادامه جدائی مردم از حکومت نیز تمام نیروی تبلیغاتی خود را به خدمت گرفته اند. در داخل حکومت باندازه کافی سوژه برای این جنگ تبلیغاتی ساخته می شود. تمام آنچه که توصیه شد، در جهت حفظ تمامیت ارضی کشور و نیفتادن ایران در دامن یک جنگ خانگی و سپس دخالت خارجی است. این توصیه ها هیچ منافاتی با حفظ همه انتقادها و مخالفت ها با روش های حکومتی در جمهوری اسلامی ندارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۶ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: